وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن‌همراه در سال ۱۳۸۸ خبر داد و گفت: در حال حاضر مطالعات این اپراتور آغاز شده است و در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد. محمد سلیمانی در گفت‌وگوی ویژه سیما افزود: سال آینده مناقصه اپراتور سوم تلفن‌همراه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی در بهمن‌ماه سال‌جاری نیز گفت: واگذاری این سیم‌کارت در سال آینده حتمی است.وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت‌نام جدید سیم‌کارت توسط دولت بر خلاف اصل۴۴ است یا خیر، گفت: اصل۴۴ قانون اساسی اشاره‌ای به این امر که نباید توسعه انجام شود نکرده است. ضمن اینکه اگر وزارت ICT سیم‌کارت توزیع نمی‌کرد اکنون قیمت خرید و فروش این کالا در بازار به ۲میلیون تومان هم رسیده بود.سلیمانی به تقاضای بالای سیم‌کارت در کشور اشاره و عنوان کرد: سال گذشته تنها ۸میلیون سیم‌کارت در کشور وجود داشت که اکنون به ۱۴میلیون سیم‌کارت رسیده است که سعی می‌کنیم این تعداد را تا پایان سال‌جاری به ۱۸میلیون مشترک برسانیم. اگر این اتفاق رخ دهد ضریب نفوذ تلفن‌همراه به ۲۲درصد می‌رسد.

وی از عدم تغییر و افزایش تعرفه‌های مخابراتی در سال‌جاری خبر داد و گفت: دولت قصدی برای افزایش این تعرفه‌ها ندارد. ضمن اینکه سازمان تنظیم مقررات مسوول بازنگری در تمامی تعرفه‌های مخابراتی شده تا حد امکان کاهش یابند.وی همچنین در خصوص کاهش پهنای باند اینترنت به مصرف‌کنندگان خانگی اظهار داشت: خطوط سیمی در شبکه ارائه پهنای باند بالاتر از ۱۲۸KB را نمی‌دهد. ضمن اینکه طرحی به شورای اقتصاد داده‌ایم که با سرمایه‌گذاری چندین میلیارد تومانی قصد داریم اینترنت پر سرعت را به خانه‌ها ببریم.