در فاصله یک هفته تا پایان سال ۲۰۰۶ میلادی، هفته‌نامه معتبر نیوزویک فهرست بهترین فیلم‌های داستانی و غیرداستانی سال را منتشر کرد که نام تعدادی از فیلم‌های پرفروش هالیوود و سینمای جهان، از Borat تا یونایتد ۹۳، از ملکه تا مرکز تجارت جهانی در این فهرست به چشم می‌خورد. به گزارش ایسنا، نیوزویک معرفی برترین فیلم‌های سال ۲۰۰۶ را در دو فهرست جداگانه شامل «داستانی» و «غیرداستانی» انجام داده است. در بخش فیلم‌های داستانی، «ارتش سایه‌ها» به کارگردانی «ژان پیر ملویل» فقید در رتبه اول قرار دارد. این فیلم که انقلاب فرانسه را به تصویر کشیده است، اگر چه محصول سال ۱۹۶۹ است، اما تاکنون در آمریکا به نمایش درنیامده بود. رتبه دوم متعلق به فیلم little miss sunshine به کارگردانی «جاناتان دایتون» است. فیلم «ملکه» به کارگردانی «استفان فیرز» که جوایز متعددی را به دست آورده است، مکان سوم بهترین فیلم‌های داستانی سال ۲۰۰۶ را در اختیار دارد. «هلن میرن» بازیگر نقش اول زن این فیلم نیز از سوی نیوزویک مورد ستایش قرار گرفته است. «نامه‌هایی از ایووجیما»، که کارگردانی آن را «کلینت ایستوود» بر عهده داشته و نگاه ژاپنی‌ها به جنگ را نشان می‌دهد، چهارمین فیلم برتر بخش داستان است.

جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی به نام «مردگان» نیز به همراه Borat با هنرنمایی «ساشا بارون کوهن» که سر و صدای زیادی به راه انداخت، از دیگر فیلم‌های برتر و پرفروش داستانی سال ۲۰۰۶ معرفی شده‌اند که بالاتر از فیلم اسپانیایی زبان «بازگشت» قرار گرفته‌اند.

اما در فهرست بهترین فیلم‌های غیرداستانی امسال، فیلم «کابوس داروین» به کارگردانی «هوبرت سائوپر» بلژیکی در رتبه اول دیده می‌شود. فیلم «ما را از شیطان برهان» که نگاهی متفاوت به رسوایی‌های کلیسای کاتولیک رم دارد، در رتبه دوم قرار دارد. اما فیلم پرطرفدار «عراق تجزیه شده» که مستندی از وقایع روی داده در این کشور جنگ‌زده است، چهارمین فیلم برتر غیرداستانی سال ۲۰۰۶ معرفی شده است که «جیمز لانگ‌ لی» کارگردانی آن را بر عهده داشته است. «عبور از پل» به کارگردانی «فاتح آکین» از ترکیه و «نوارهای جنگ عراق» به کارگردانی «دبوراه اسکرانتون» در رتبه‌های بعدی قرار دارند.