نگاه سوم- با نزدیک شدن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سالن‌های نمایش در تهران روزهای شلوغی را سپری می‌‌کنند. بنابراین گزارش ۱۰ نمایش در مجموعه تئاتر شهر و ۱۳ نمایش در دیگر سالن‌های نمایش اجرا می‌شوند. همچنین نمایش «دنیای دیوانه‌دیوانه‌دیوانه» نوشته و کار بهزاد فراهانی با ‌١٣ اجرا در تالار اصلی، دوهزار و ‌٦٧٧ تماشاگر داشت.

نمایش «نوای اسرار آمیز» نوشته امانوئل اشمیت با کارگردانی سهراب سلیمی نیز طی پنج اجرا در تالار چهارسو ‌٢٦٦ تماشاگر داشت. «شوایک» نوشته و کار کوروش نریمانی نیز با چهار اجرا ، ‌٢٤١ تماشاگر داشت. «مرگ فروشنده» نوشته و کار نادر برهانی مرند نیز با ‌٤ اجرا ‌٢٨١ تماشاگر داشت. نمایش «تهران پرندک»، نوشته مهرداد رایانی مخصوص و با کارگردانی سپیده نظری پور نیز با دو اجرا، ‌٢٦ تماشاگر داشت. «آنکه گفت، نه،آنکه گفت آری» کار دیگری از گروه تئاترتجربه است که با یک اجرا در تالار سایه ‌٥٢ تماشاگر داشت.

در تالار کوچک نیز نمایش «سکوت میراث تبار من است» نوشته مهشید ابراهیمیان با کارگردانی علیرضا اولیایی طی ‌١٢ اجرا ‌٤٨٠ تماشاگر را میزبان کرد. نمایش «وکیل تسخیری» به کارگردانی گلرخ میلانی نیز با ‌١٧ اجرا و ‌٤٦٥ تماشاگر به کارش در این تالار پایان داد. همچنین نمایش «گاهی بخند دراکولا» به کارگردانی بابک دقیقی با ‌١١ اجرا و ‌٢٩٦ تماشاگر در کارگاه نمایش از این تالار خداحافظی کرد. کارگاه نمایش دوازدهم دی‌ماه پذیرای اولین روز برنامه فصلی کارگاه نمایش است که از تولیدات این تالار محسوب می‌شود. نمایش «فسقلی و گربه سیاه حقه‌باز»‌ نوشته نسرین غزنوی با کارگردانی کریم اکبری مبارکه و نمایش «یک دختر، یک سرباز» نوشته محمدرضا کوهستانی با کارگردانی احمد سلیمانی در تالار هنر به صحنه می‌روند.

در تالار سنگلج نیز با پایان یافتن نمایش «خلایق هر چه لایق» تنها کمدی «اکبر آقا آکتور تئاتر» نوشته سیدعظیم موسوی و با کارگردانی اکبر عبدی اجرا می‌شود. این نمایش ساعت ‌٣٠/٢١ در این تالار به صحنه می‌رود.

خانه نمایش اداره تئاتر، نیز از روز پنج‌شنبه پذیرای نمایش «جزغاله‌های عاشقانه» نوشته مهدی میرمحمدی با کارگردانی علی هاشمی است. تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران نیز از این هفته پذیرای نمایش «جنایات و مکافات» نوشته و کار چیستا یثربی می‌شود. تالار مولوی نیز فعالیت‌اش را با اجرای سه نمایش جدید ادامه می‌دهد. نمایش «کالون و قیام کاستلیون» نوشته حمیدرضا نعیمی با کارگردانی آرش دادگر و نمایش «چه گوارا» نوشته حمیدرضا نعیمی با کارگردانی کامبیز اسدی در تالار اصلی مولوی به صحنه می‌روند.

تالار کوچک مولوی، نیز از این هفته به استقبال نمایش «افق در استانبول» نوشته فرهاد ناظرزاده کرمانی با کارگردانی فرزاد جعفری می‌رود.تالار وحدت نیز همچنان میزبان نمایش «پایین، گذرسقاخانه» نوشته اکبر رادی و با کارگردانی هادی مرزبان است.