عالی‌ترین نشان دولت مکزیک به عکاس ایرانی اعطا می‌شود

قرار بود با برپایی نمایشگاهی چهار روزه در سفارت مکزیک، عصر یک‌شنبه ۱۲ آذر، عالی‌ترین نشان دولت مکزیک، نشان لیاقت، به جمشید بایرامی اعطا ‌شود. اما هنرمند عکاس ایرانی به‌دلیل عوارض ناشی‌ از فشار عصبی و حمله قلبی در چند روز گذشته، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص)، تهران، بستری بوده است.

به گزارش ایسنا، ۵۰ تابلوی عکس این عکاس مستند اجتماعی که گفته می‌شود تاکنون نمایش داده نشده‌اند، با موضوع حج، نماز و محرم از سوی بخش فرهنگی سفارت مکزیک به‌نمایش درآمده و قرار است دولت این کشور به دلیل پرداخت بایرامی در عکس‌هایش به‌موضوع نیایش، از وی تجلیل کند.

حضور بایرامی در مراسمی که در محل سفارت مکزیک برگزار می‌شود، به دستور پزشک معالج مبنی بر مرخص شدن وی از بیمارستان بستگی دارد. گویا سفیر مکزیک اعلام کرده است در صورتی‌که بایرامی نتواند به این مراسم بیاید، در میهمانی دیگری نشان لیاقتش را به وی اهدا می‌کند. برگزیدگان نهایی سمپوزیوم جهانی مجسمه‌سازی تهران معرفی شدند

هیات انتخاب نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران‏، اسامی برگزیدگان نهایی ۲۰ مجسمه‌ساز ایرانی و خارجی را که قرار است اسفند ماه سال‌جاری برای اجرای طرح‌های خود در تهران حاضر شوند، اعلام کردند.

بنا بر این گزارش،‌ ۲۰ هنرمند برگزیده آثار خود را اسفند ماه سال‌جاری در کارگاه سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران اجرا می‌کنند و از میان آنها قرار است هشت نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شوند.

«آتش کاروان» بیژن ترقی رونمایی می‌شود

«آتش کاروان»، حاصل یک عمر شاعری و ترانه‌سرایی بیژن ترقی رونمایی می‌شود.

به‌گزارش «ایسنا»، در این مراسم، هنرمندانی همچون محمدرضا شجریان، علیرضا افتخاری، همایون خرم، فرهاد فخرالدینی، نصرت کریمی، فرهنگ شریف، جلیل شهناز، محمد اصفهانی و تعدادی دیگر دعوت شده‌اند و ترقی درباره کتابش صحبت خواهد کرد.

اجرای موسیقی بر اساس تصنیف‌های بیژن ترقی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم خواهد بود، که ازسوی انتشارات بدرقه جاویدان، ناشر کتاب، برگزار می‌شود و البته زمان برگزاری آن هنوز قطعی نشده است.

«آتش کاروان»، حاصل کار شاعری و ترانه‌سازی ترقی است که شعرهای نو، غزلیات وی که در برنامه «گل‌ها» اجرا شده‌اند، مثنوی‌ها، رباعی‌ها، طنزها، اخوانیات و ترانه‌هایش را شامل می‌شود.

این کتاب، مجموعه‌ای از شعرها و ترانه‌های این ترانه‌سرای پیشکسوت به همراه اظهار نظر افراد مختلف درباره آثار او در ۵۰ سال گذشته است.