موتور جست‌وجوی «مایکروسافت» مغلوب رقبای خود شد

موتور جست‌وجوی شرکت «مایکروسافت» در ۱۲ماه گذشته میزان قابل توجهی از سهم بازار خود را از دست داده و در عوض رشد تعداد کاربران موتور جست‌وجوی شرکت گوگل همچنان ادامه داشته است. به گزارش سایت اینترنتی «تک‌وب»، آمارهای جمع‌آوری شده سه شرکت معتبر تحقیقات اینترنتی به نام‌های «کام‌اسکور»، «هیت‌وایز» و «نیلسن،نت‌ریتینگز» نشان می‌دهد، حتی معرفی موتور جست‌وجوی جدید «لایو» (www.live.com) به جای موتور جست‌وجوی قدیمی‌تر «ام‌اس‌ان سرچ» از سوی مایکروسافت نیز نتوانسته است به توقف روند کاهش تعداد کاربران جست‌وجوگر اینترنتی این شرکت کمک کند.

شکست سیاست‌های مایکروسافت در زمینه موتورهای جست‌وجو بدان معنا است که این شرکت باید بخش بزرگی از بازار چند میلیارد دلاری جلب آگهی‌های اینترنتی را به رقبایی نظیر «گوگل» و «یاهو» واگذار کند.

کارشناسان عقیده دارند، ظاهر موتور جست‌وجوی «لایو» شرکت «مایکروسافت» بسیار متفاوت با موتور جست‌وجوی قدیمی‌تر

«ام‌اس‌ان سرچ» همین شرکت است و به همین علت حتی کاربران قدیمی‌تر موتور جست‌وجوی «مایکروسافت» نیز با آن احساس راحتی نکرده و به علاوه در آن هیچ برتری نسبت به جست‌وجوگر «گوگل» مشاهده نمی‌کنند.

آمارهای جمع‌آوری شده شرکت تحقیقاتی «کام‌اسکور» نشان می‌دهد، از ماه اکتبر سال ۲۰۰۵تا اکتبر گذشته سهم بازار موتور جست‌وجوی «گوگل» از ۳۹درصد به ۴/۴۵درصد افزایش یافته، سهم بازار جست‌وجوگر «یاهو» از ۲/۲۹درصد به ۲/۲۸رسیده و سهم بازار مایکروسافت از ۶/۱۴درصد به ۷/۱۱ درصد کاهش یافته‌است.