«پنه لوپه کروز» از فیلمسازان آمریکایی درخواست کرد تا با آفرینش نقش‌های متنوع برای زنان بر روی پرده سینما، جا پای «پدرو آلمودووار» کارگردان معروف اسپانیایی بگذارند.

کروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: خیلی مطلوب است اگر کارگردانان بیشتری مثل پدرو وجود داشته باشند و نقش‌هایی را به طور عمده برای زنان بنویسند و شخصیت‌های زنی را بیافرینند که ۶۰ و ۸۰ساله هستند، مثل همین فیلم».

وی گفت: تمام نسل‌ها در این فیلم حضور دارند. امیدوارم که فرصت‌های بیشتری مثل این برای زنان به طور کلی به وجود آید. بازیگر سینمای اسپانیا و‌هالیوود گفت: او یک نابغه است، شخص بسیار پیچیده‌ای است. او می‌تواند شما را به هراس بیاندازد اما قلب بزرگی دارد. به گفته وی قدرت المودووار در تمایل وی به مبارزه با کلیشه است. او می‌تواند به شما شخصیتی را ارائه دهد که پیش از این بازی نکرده‌اید و او این کار را با من کرده است و این را از آن چه من در زندگی شده‌ام می‌توان مشاهده کرد. من از اینکه او این مخاطرات را می‌پذیرد دوست دارم. کروز تاکید کرد که کارگردان اسپانیایی در فیلم بازگشت «پیچیده‌ترین و دشوارترین شخصیتی را که تاکنون کسی به عهده وی گذاشته برای او انتخاب کرده است.»