در جریان کشف یک تن مواد مخدر و آزادسازی یک گروگان، سه تن از عوامل بسیجی به دست اشرار مسلح در روستای «جهر» اندوهجرد شهرستان شهداد استان کرمان به شهادت رسیدند.

ابوالقاسم نصراللهی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان با تشریح این حادثه، اظهار کرد: اواخر شب شنبه ۱۳ آبان ماه، عوامل بسیج در جریان شناسایی و ردیابی متهمان یک پرونده گروگانگیری مرتبط با باند مواد مخدر به منطقه روستای جهرم اعزام شده و عملیات دستگیری اشرار را‌ آغاز کردند.

وی افزود: در ادامه پیگیری‌های عوامل بسیجی، یک گروگان آزاد و ۷ تن نیز دستگیر شده و با بازرسی محل اختفای متهمان، مقدار یک تن مواد مخدر کشف شد.

نصراللهی، زمان وقوع درگیری با اشرار مسلح و شهادت عوامل بسیجی را حین انتقال متهمان و مواد مخدر مکشوفه به قرارگاه عنوان کرد و گفت: در این هنگام تعدادی از اشرار مرتبط با متهمان دستگیر شده به طور ناگهانی به سمت نیروهای بسیج حمله‌ور شده و اقدام به تیراندازی به سوی خودروهای آنها کردند. به این ترتیب این درگیری ساعتی میان طرفین ادامه داشت و در نهایت به شهادت سه تن از عوامل بسیجی به دست اشرار انجامید.

وی با بیان این که طی سه ماهه اخیر به طور بی‌سابقه‌ای، ۳۰ تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است، گفت: در جریان کشف این حجم از مواد مخدر هیچ‌گونه تلفاتی نداشتیم، اما این بار درگیری مسلحانه به شهادت سه تن از بسیجی ها منجر شد.

به گفته نصراللهی، این موضوع حاکی از آنست که کشفیات و اقدامات اخیر در برخورد با اشرار و باندهای قاچاق مواد مخدر به انتقامجویی و درگیری مسلحانه منجر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان افزود: عوامل تیراندازی و شهادت سه تن از بسیجیان شناسایی شده و اقدامات لازم جهت دستگیری آنها در حال پیگیری است.