خبرگزاری مهر - معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: به دنبال توصیه‌اخیر مقام معظم رهبری به دولت برای مهار گرانی، برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی در راستای تنظیم بازار و طرح ضیافت با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. محمد صادق مفتح با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت درخصوص گرانی‌های هفته‌های اخیر که به مردم به ویژه قشرهای کم‌درآمد فشار وارد کرده است، گفت: برنامه اجرای طرح ضیافت تازه آغاز شده است و طرح جدیدی است.

وی افزود: طرح ضیافت که از دو سه هفته قبل از ماه مبارک رمضان آغازشده، در تنظیم و کنترل قیمت‌ها بسیار موثر بوده است و در این طرح اصناف به طور خودجوش وارد شده‌اند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی با اشاره به موفق بودن طرح ضیافت، تصریح کرد: این طرح به لحاظ خود جوش شدن اصناف و مردمی بودن بسیار موفق بوده است.

وی روند قیمت کالاها را کاهشی اعلام کرد و خاطرنشان کرد: البته وزارت بازرگانی راضی نیست و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. مفتح با اشاره به اینکه قیمت کالاها باید کاهش بیشتری یابد، گفت: درحال حاضر نیز روند قیمت کالاها کاهشی است و اغلب کالاها از جمله مرغ، شکر، زولبیا و خرما با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.وی درخصوص تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی افزایش قیمت کالاها افزود: وزارت بازرگانی با استفاده از اهرم کمیته تنظیم بازار و فعال کردن آن در کاهش قیمت‌ها و کنترل و تنظیم بازار تلاش بیشتری خواهد کرد.معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی در پایان از تشکیل کمیته‌ای ویژه در دولت برای بررسی افزایش قیمت کالاها اظهار بی‌اطلاعی کرد.