نگاه سوم - اهالی سینمای ایران امروز راس ساعت ۳۰/۱۰ صبح در باغ فردوس تهران (موزه سینما) گردهم‌خواهند آمد. در چند روز گذشته هیات‌مدیره و اعضای صنوف مختلف سینمایی ایران خود را برای برپایی تجمع سینماگران علیه شبکه قاچاق فیلم با عنوان «دفاع از حقوق سینماگران ایرانی» آماده کرده اند.

خانه سینما از تمام مسوولان فرهنگی هنری کشور، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و مسوولان سینمایی برای جضور در این تجمع که نام «گردهمایی» را یدک می‌کشد، دعوت شده است.

همچنین رضا میرکریمی (مدیرعامل خانه سینما)، پرویز پرستویی (دبیر جشن سینمای ایران) و احتمالا محمدرضا جعفری‌جلوه (معاونت سینمایی) در حضور اهالی سینما سخنرانی خواهند کرد.

همچنین روز گذشته خانه سینما در حال تنظیم قطع‌نامه‌ای بود که قرار است در پایان این تجمع در دفاع از حقوق سینمای ملی ایران خوانده شود.

همچنین جلسه‌ بررسی و اتخاذ راهکارهای قضایی درخصوص برخورد قاطع با عوامل تهیه و توزیع غیرمجاز محصولات سینمایی و رایانه‌ای با حضور مسوولان قضایی، انتظامی، فرهنگی و نظام‌های صنفی مرتبط با موضوع مزبور در دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این نشست ضمن بحث و تبادل نظر دستگاه‌های ذی‌ربط و ارائه راهکارهای عملیاتی، بر ضرورت اتخاذ تدابیر قاطع پیشگیرانه، هماهنگی بیش از پیش ارگان‌های انتظامی ، قضایی و صنفی و ارتقای آگاهی و اطلاع‌رسانی به منظور صیانت همه‌جانبه از محصولات فرهنگی، نرم‌افزاری و سینمایی تاکید شد.

اعلام آمادگی کانون تهیه کنندگان برای جشن سینما

کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران ضمن اعلام آمادگی برای حضور در جشن سینمای ایران اعلام کرد: دشمنان دانا و دوستان نادان، خواسته و ناخواسته به تضعیف و تخریب سینما به عنوان یک دستاورد مهم ملی مشغول هستند. منوچهر محمدی مدیر عامل کانون تهیه‌کنندگان فیلم ایران با تنظیم نامه‌ای خطاب به رضا میرکریمی، در واکنش به احتمال تحریم جشن سینمای ایران از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان، اعلام کرد: جهت مشارکت همه‌ جانبه در جشن سینمای ایران که با هدف تکریم روز ملی سینما برپا می‌شود، شرکت خواهیم کرد.

در این نامه آمده استبرای این کانون کاملا قابل درک است که در تلاطم وضعیت پیش‌آمده برای سرنوشت سینمای ایران و در شرایطی که دشمنان دانا و دوستان نادان، خواسته و ناخواسته به تضعیف و تخریب این دستاورد مهم ملی مشغولند، چه امر خطیری را خانه سینما و یارانش بر عهده گرفته‌اند.

در این مقطع حساس تاریخی، شما و سینمای فاخر و عزیز ایران را تنها نخواهیم گذاشت و با تمام توان در کنارتان خواهیم بود. باشد که این دوره از جشن سینمای ایران، نقشی موثر و کارساز در مسیر بقا و ارتقای همه وجوه محتوایی و تولیدی این هنر، صنعت ایفا نماید.

Check MailCompose Search Mail