ناصر سجادی گفت: با توجه به اعلام نکردن تاریخ و ضرب الاجل جدید، طرح کارت هوشمند سوخت از اول خردادماه اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر طرح کارت هوشمند سوخت درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کارت هوشمند سوخت گفت: هنوز ضرب الاجل و تاریخ جدیدی برای اجرای این پروژه غیر از اول خردادماه تعیین نشده، در نتیجه این طرح باید از اول خردادماه به مرحله اجرا درآید. ناصر سجادی درباره آخرین وضعیت ارسال کارت‌ها گفت: برآوردها و تخمین‌های زده شده، از وجود ۸میلیون و ۴۰۰هزار خودرو حکایت داشت که کارت هوشمند ۸میلیون و ۲۰۰هزار خودرو از این تعداد صادر شده است. وی تصریح کرد: همچنین از این تعداد، کارت یک‌میلیون و ۳۰۰هزار خودرو شخصی‌سازی شده اما به دلیل نبود یک آدرس کامل در ناجا باقی مانده است.

وی با اشاره به این که بیشتر کارت‌های باقی مانده در ناجا به خودروهای فرسوده تعلق دارد، افزود: مردم باید برای کامل کردن آدرس‌های خود به ادارات پلیس یا سایت‌های اختصاص داده شده به این منظور، مراجعه کنند. سجادی همچنین درپاسخ به این سوال که آیا از روز اول خردادماه مشکلات جدی برای مردم به وجود نمی آید، گفت: برای این که مردم به تدریج به این سیستم عادت کنند جایگاه‌ها به تدریج تحت پوشش کارت هوشمند قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: از ۲۳۰۰ جایگاه عرضه سوخت درکشور،۱۲۵۰ جایگاه سوخت‌گیری را فقط با کارت هوشمند انجام می‌دهند.

مجری طرح کارت هوشمند افزود: در مجموع حدود ۷۰درصد از کارت‌های هوشمند سوخت به دست مردم رسیده و در کل کشور نیز ۵۵درصد از جایگاه‌ها کارتی شده‌اند و به عبارتی دیگر هم اکنون نیمی از فروش بنزین در کشور با کارت صورت می‌گیرد.وی اضافه کرد: این کارت‌ها نیازمند شارژ نیستند و شارژ کارت‌ها در مرحله دوم طرح است.همچنین مازیار کشاورز، مدیر پروژه کارت هوشمند سوخت در شرکت پست در این باره گفت: درحال حاضر یک‌میلیون و ۱۴۱هزار کارت هوشمند سوخت در شبکه پستی بلاتکلیف باقی مانده و فاقد آدرس درست و دقیق است.