نگاه سوم- با تصویب مصوبه‌ای در شورای راهبردی تئاتر کشور تالارهای نمایشی تهران براساس نوع کارایی و ویژگی‌های آنها تقسیم‌بندی شده‌اند. تالار سنگلج

به نمایش‌های آیینی، سنتی و مذهبی اختصاص داشته و گونه‌های مرتبط به آن در اشکال مختلف به صحنه خواهد رفت.

تالار هنر

آثار عروسکی و نمایش‌های مرتبط با گروه سنی کودک و نوجوان را اجرا می‌کند.

تالار مولوی

در این تالار آثاری که توسط دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه تولید شده و از لحاظ کیفیت هنری و ویژگی‌های تئاتر دانشگاهی را در بر داشته باشد.

تالار اصلی

در این تالار فقط نمایش نامه‌های کامل اجرا می‌شود. تئاتر کامل یا فراگیر اثری است که از لحاظ متن، مضمون بازیگر، نحوه کارگردانی، طراحی لباس صحنه و موسیقی دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی باشد و مقبولیت لازم را نیز داشته باشد.

تالار چهارسو

این تالار به اجرای نمایش‌های مولف یعنی، آثاری که توسط کارگردانان با ویژگی‌های مولف خلق شده باشد اختصاص خواهد یافت. متن این نمایشنامه‌ها می‌توانند ایرانی، خارجی و یا اقتباسی باشند همچنین در سبک‌ها و گونه‌های مختلف نمایشی نیز به اجرا برسند.

تالار قشقایی

در این سالن تنها آثار ایرانی به صحنه خواهند رفت و بدیهی است که متون کهن، کلاسیک و مدرن ایرانی را نیز به شرط مورد تایید قرار گرفتن از طرف شورا شامل خواهند شد.

تالار سایه

در این تالار آثار ترجمه شده خارجی، اقتباسی و یا برداشت آزاد از رمان‌های خارجی به صحنه خواهد رفت. بدیهی است مترجمان و نویسندگان این‌گونه آثار نیز باید مورد تایید شورای طرح و برنامه باشند.

کارگاه نمایش

در این سالن نیز آثار کارگاهی و تجربی به معنای حرفه‌ای آن به صحنه خواهد رفت آثار نمایشی باید از خلاقیت، ابتکار، نوآوری و جذابیت برخوردار بوده و مورد تایید شورای طرح اجرای برنامه باشد.