دلیل فیلترینگ سایت بازتاب برای قوه قضائیه مشخص نیست

«محمود سالارکیا» معاون دادستان تهران، گفت: تاکنون دلیل فیلترینگ سایت «بازتاب» برای ما مشخص نشده است».

وی در گفت‌وگو با «ایرنا» در مورد فیلترینگ سایت بازتاب گفت: اگر این سایت به دلیل تخلفات صنفی بسته شده باشد، امری طبیعی محسوب می‌شود. معاون دادستان تهران، افزود: اگر فیلترینگ سایت بازتاب به‌دلیل انجام جرم صورت گرفته باشد، به دلیل اینکه جرم باید از سوی دستگاه قضایی اثبات شود و پس از آن برخورد صورت گیرد، این امر غیرقانونی خواهد بود.

معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از ممنوعیت فعالیت پایگاه اطلاع‌رسانی «بازتاب» خبر داد.

دبیرخانه «کار گروه تعیین مصادیق غیرمجاز اینترنتی»، براساس مفاد بند «ث» ماده۷ آیین‌نامه ساماندهی فعالیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مبنی بر ممنوعیت هرگونه اقدام علیه قانون اساسی و یا تفرقه‌افکنی و خدشه در وحدت و وفاق ملی و تمامیت ارضی و یا القای بدبینی و ناامیدی در مردم نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اقدام به توقف فعالیت سایت بازتاب کرد.

این کارگروه همچنین با استناد به مفاد بند «خ» همان آیین‌نامه مبنی بر ممنوعیت توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی و مفاد بند «ژ» همان آیین‌نامه مبنی بر ممنوعیت نشر اکاذیب و افترا، و با توجه به کثرت مطالب مشتمل بر تخلفات فوق در پایگاه اطلاع‌رسانی بازتاب، این پایگاه را مصداق پایگاه‌های غیرمجاز اینترنتی تشخیص داد و ادامه هرگونه فعالیت این پایگاه را غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.