احمدی‌نژاد:‌ آمریکا تلاش می‌کند در ایران آشفتگی ایجاد کند

رییس‌جمهور با بیان اینکه «احترام به حقوق و آزادی‌های مردم سوریه، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است»، بر لزوم حل اختلافات موجود در سوریه بر اساس راه‌حل‌های بومی و سیاسی تاکید کرد. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد دیروز (چهارشنبه) در دیدار «صغری امام» ـ فرستاده ویژه رییس‌جمهور پاکستان ـ با تایید سیاست اصولی پاکستان درباره مسایل سوریه اظهار کرد: همان طور که پاکستان بر حل اختلافات موجود در سوریه بر اساس راه‌حل‌های بومی و سیاسی تاکید دارد، جمهوری اسلامی ایران نیز تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی را تکیه بر راهکارهای سیاسی بر مبنای منافع ملت سوریه می‌داند.

احمدی‌نژاد با انتقاد از اینکه برخی کشورهای منطقه در درگیری‌های نظامی سوریه دخالت دارند، افزود: هر روز که از درگیری‌های نظامی در این کشور می‌گذرد، وضعیت را به مراتب پیچیده‌تر و آینده را تیره می‌کند، چراکه کشته شدن هر فردی موجب بروز ناراحتی‌ها و ایجاد کینه خواهد شد.

رییس‌جمهور ادامه داد: برخورداری مردم از آزادی و حق انتخاب از دل جنگ پدید نمی‌آید و نشست وزرای خارجه در تهران و نشست سران سازمان کنفرانس اسلامی در مکه فرصت مناسبی برای جایگزینی راهکارهای سیاسی و بومی در سوریه به جای درگیری‌های نظامی برای حل و فصل اختلافات خواهد بود.

رییس‌جمهور تاکید کرد: البته در طرح جدیدی که آمریکایی‌ها برای خاورمیانه تدارک دیده‌اند، اعمال تغییرات در همه کشورها پیش‌بینی شده و مطمئن هستم برای تغییرات در عربستان هم برنامه دارند و حتما تلاش دارند که در ایران و پاکستان نیز آشفتگی ایجاد کنند، چراکه آنها هرگز خواهان قدرت گرفتن کشورهای اسلامی نیستند و در مقابل ما نیز باید بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم.