نیکزاد: در بخشی از مسیر راه‌آهن شیراز-اصفهان به بن بست رسیدیم

سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: نقص ۷ کیلومتر باقیمانده از محور ریلی شیراز-اصفهان تا دو ماه آینده رفع خواهد شد. علی نیکزاد در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره تکمیل راه‌آهن شیراز-اصفهان اظهار کرد: در مسیر باقیمانده راه آهن شیراز-اصفهان مشکلی به وجود آمد که تیمی برای بررسی مشکلات پیش‌رو اعزام شدند. وی افزود: با تلاش این تیم کارهای مربوط به رفع نواقص در حال انجام است و ظرف دو ماه آینده این مشکلات مرتفع خواهد شد. سرپرست وزارت راه و ترابری خاطرنشان کرد: در بخشی از مسیر راه‌آهن شیراز-اصفهان به بن بست رسیدیم که باید کار جدیدی آغاز کنیم و این بحث را تا رفع کامل نواقص دنبال خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، راه‌آهن شیراز-اصفهان دارای ۵۰۶ کیلومتر طول، ۲۵ ایستگاه و ۲ هزار پل کوچک و بزرگ است. میزان پیشرفت این طرح حدود ۸۵ درصد است که هفت کیلومتر پایانی این خط راه آهن در شهر جدید صدرا با مشکلاتی از جمله زمین‌های معارض مواجه شده که روند اجرای این طرح را کند کرده است.

بخش اول آزادراه تهران شمال امسال افتتاح می‌شود

همچنین نیکزاد درباره زمان تکمیل آزاده راه تهران شمال گفت: آزاد راه تهران شمال در مجموع ۱۲۱ کیلومتر و از چهار قطعه تشکیل شده است که بخش اول آن طی امسال افتتاح می‌شود.

سرپرست وزارت راه در ادامه اظهار کرد: بخش اول این قطعه با طول ۳۲ کیلومتر در حد فاصل تهران تا شهرستانک است و در سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی افزود: کار قطعه دوم و سوم این آزاد راه هنوز آغاز نشده است، اما قطعه چهارم حد فاصل چالوس تا مرزن آباد با طول ۲۲ کیلومتر تا پایان سال ۹۱ تکمیل خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با بنیاد مستضعفان در این باره گفت: با مشارکت بنیاد مستضعفان، بخش خصوصی و کمک‌های دولت، کار احداث قطعات دو و سه این آزادراه نیز در دو سال باقیمانده دولت دهم آغاز خواهد شد.

دعوت از بخش خصوصی برای تکمیل قطعات باقیمانده آزادراه تهران شمال

وی پایان دو قطعه اول و چهارم آزادراه تهران شمال به طول ۵۴ کیلومتر را طی سال ۹۰ و ۹۱ عنوان کرد و گفت: برای اتمام قطعه‌های باقی مانده نیز از بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

سرپرست وزارت راه و ترابری در ادامه خاطر نشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است و از پیمانکاران بخش خصوصی با سابقه نیز برای تکمیل این پروژه دعوت شده و ۵۰ درصد در این بخش سرمایه گذاری خواهند کرد. نیکزاد تصریح کرد: از زمان تصدی بنده در این وزارتخانه، تلاش‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است و هم‌اکنون نیز پروژه آزاده راه تهران شمال با منطق خوبی پیش می‌رود و اقدامات صورت گرفته برای آزاد راه تهران شمال در این مدت کوتاه، در مقایسه با دو سال گذشته بسیار چشمگیرتر است.