پاسخ رییس قوه قضائیه به نامه احمدی‌نژاد

تک‌تک کلمات نامه رییس‌جمهور را می‌توان نقد فنی کرد

رییس قوه قضائیه گفت:‌ تک تک کلمات‌نامه رییس‌جمهور درباره مصوبات مجلس تشخیص مصلحت نظام را می‌توان نقد فنی کرد، اما این موضوع به مصلحت نظام نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه کشور پیش از غروب دیروز در اولین روز سفر خود به استان هرمزگان در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه‌های قضایی در بندرعباس با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه امروز به صلاح مملکت نیست که بخواهیم نامه رییس‌جمهور را پاسخ دهیم، اما همین‌قدر بدانید که تک تک کلمات این نامه را می‌توان نقد فنی کرد.

وی با اشاره به شکسته شدن حرمت قضات و دستگاه قضایی توسط برخی از افراد گفت: متاسفانه امروز برخی حرمت قضات را نگه نمی‌دارند و آن را شکسته و متاسفانه امروز بیش از اندازه دستگاه قوه قضائیه کشورمان مظلوم واقع شده، اما من به شما می‌گویم که به عنوان رییس دستگاه قضا بیش از شما حساس هستم.

آملی لاریجانی با اشاره به این مطلب که بعضا پیش می‌آید که مسوولان رده بالا چیزهایی بر علیه دستگاه قضا می‌گویند که اصلا درست نیست، گفت: ما در این مورد نیز پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم، اما رسانه‌ای کردن اینها به صلاح مملکت نیست و کاشف از نوعی عدم وحدت قوا دارد. مصلحت نیست که چیزی بگوییم که اختلاف را افزایش دهد.

رییس دستگاه قضا با اشاره به نامه رییس‌جمهور گفت: سوای آن که این نامه اشکالات متعددی داشت و به طور ناروا رفتاری نسبت داده شده بود باید به این نکته توجه کرد که همه کلمات آن را می‌توان نقد کرد اما الان وقت این موضوع نیست.

وی ادامه داد: اگر دولت امروز به کمک قوه‌قضائیه نیاز داشته باشد ما به آن کمک خواهیم کرد تا نشان دهیم همه به مثابه امت واحده و ید واحده هستیم.

آملی لاریجانی با اشاره به موضوع اعلام حکم بر علیه روزنامه ایران گفت: دیدید که درباره این موضوع چگونه قوه قضائیه را زیر سوال بردند؛ در حالی که این اختلافات به مصلحت نظام نبود. متاسفانه گاهی روزنامه‌ها دستگاه قضایی را به طور ناصواب مورد نقد قرار می‌دهند.

رییس قوه قضائیه با اشاره به این مطلب که قوه قضائیه امروز از مجاری مختلف مورد هجوم قرار گرفته است که بسیاری از آنها درست نیست گفت: در شان مطبوعات نیست که این‌گونه به واسطه صدور یک حکم دستگاه قضایی را مورد هجمه قرار دهند. البته به قضات هم می‌گویم که برای یک نویسنده و اهل قلم صحیح نیست که حکم شلاق در نظر گرفته شده باشد زیرا این کار خیلی با ذوق سلیم جور نیست.