اعطای عنوان «سر» به سایمون گس، سفیر لندن در تهران توسط ملکه انگلیس واکنش علا‌الدین بروجردی‌، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را در پی داشته است. بروجردی با اشاره به فعالیت‌های مخرب سفیر انگلیس در تهران گفت: اعطای عنوان «سر» به چنین سفیری نشان دهنده سیاست خصمانه انگلیس در قبال دولت جمهوری اسلامی است. بروجردی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، کارنامه عملکرد سفیر انگلیس را کاملا منفی خواند و یادآور شد: سایمون گس نتوانسته ارتباط منطقی را با مسوولان کشور محل ماموریت خود برقرار کند. وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ که سفارت انگلیس نقش فعالی در آن ایفا کرد، اظهار کرد: طبیعتا این موضوع نیز از نکات منفی سفیر انگلیس است. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارنظرهای اخیر سفیر انگلیس را نیز کاملا برخلاف عرف دیپلماتیک دانست. بروجردی دادن عنوان سر به چنین سفیری را نشان دهنده سیاست خصمانه انگلیس در مقابل دولت جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: ماموریت این سفیر در ایران نه تنها سازنده نیست، بلکه کاملا تخریبی است.

وی صدور روادید برای سفر به کشور متبوع را یکی از فعالیت‌های معمولی سفارتخانه‌ها خواند و اظهار کرد: این حداقل خدمات را نیز سفارت انگلیس انجام نمی‌دهد و ایرانی‌ها برای گرفتن روادید انگلیس باید به کشورهای دیگر از جمله امارات رفته و ویزای خود را بگیرند. وی این موضوع را نوعی بی‌احترامی به مردم ایران خواند و گفت: وزارت خارجه باید با این موضوع برخورد کند تا مهر پایانی باشد بر این روند. بروجردی در پایان در خصوص تصویب طرح قطع رابطه با انگلیس نیز گفت: این موضوع مسیر خود را طی می‌کند تا ببینیم به کجا خواهد رسید. بر اساس این گزارش، ملکه انگلیس جمعه شب به مناسبت سال جدید میلادی سایمون گس را مورد رافت قرار داده و لقب تشریفاتی «سر» را به وی اهدا کرده است.

روزنامه فایننشیال‌ تایمز در این زمینه نوشت: سایمون گس سفیر انگلیس در تهران شب گذشته نشان «سنت مایکل و سنت جرج» را از ملکه انگلیس دریافت کرد و به این ترتیب لقب «سر» به ابتدای نام و نام خانوادگی وی اضافه شد. اهدای لقب «سر» به سایمون گس در حالی صورت می‌گیرد که وی به تازگی به بیان مطالبی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به بهانه روز جهانی حقوق بشر وضعیت حقوق بشر را در ایران زیر سوال برد.