متاسفانه غیبت کردن، خلاف گفتن وافترا بستن در جامعه رواج دارد

رییس دستگاه قضا در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به مساله امر به معروف و نهی از منکر گفت: احساس می‌شود که متاسفانه غیبت کردن، خلاف گفتن، افترا بستن و مسائل اینچنین در جامعه رواج دارد و کسی اعتنا نمی‌کند و از کنارش می‌گذرند. به گزارش پایگاه خبری دادایران آیت‌الله آملی لاریجانی با تبریک و تهنیت میلاد حضرت مسیح (ع) به مسیحیان جهان خصوصا مسیحیان کشورمان در جلسه مسوولان عالی قضایی گفت: در هیچ دین و کتاب آسمانی به اندازه قرآن شریف و اسلام نسبت به انبیای الهی تکریم و تعظیم نشده است. رییس قوه قضائیه افزود: خلقت و زندگی حضرت مسیح (ع) که روح خداست و کلمه الهی و قول الحق است توام با معجزات متعدد بوده است و تعابیر قرآنی خیلی عجیب است در این باب.

وی همچنین تاکید کرد: از سران دینی مسیحی می‌خواهیم که در مقابل ظلمی که در کشورهای منتسب به مسیحیت می‌شود ساکت نباشند، امامتاسفانه می‌بینیم که در برخی کشورهای منتسب به مسیحیت انواع شقاوت‌ها در جریان است، چه نسبت به مردم خودشان و چه نسبت به مردم کشورهای دیگر. آیا بمباران کشورهای مسلمان مثل عراق وافغانستان و مردم پاکستان آیا اینها مصداق «لم یجعلنی جبارا شقیا» است؟

رییس قوه قضائیه سپس به سالگرد حماسه نهم دی‌ماه اشاره کرد و افزود: هرگاه که مردم ما در صحنه بودند موجب شده است که بیگانگان از این کشور قطع امید بکنند. ما امیدواریم که همواره مردم در صحنه باشند، مخصوصا زمانی که ولی فقیه زمان از مردم برای حضور در صحنه دعوت می‌کند، چرا که حضور مردم در صحنه، انقلاب و نظام اسلامی را بیمه می‌کند و ما امیدواریم که همواره این خصیصه بزرگ مردمی بودن برای نظام ما پایدار باشد.

رییس قوه قضائیه در ادامه به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این بحث در جامعه کمرنگ شده است با این که نصوص دینی ما خصوصا قرآن و روایات اهل بیت همه بر اهمیت این مساله دلالت می‌کند، قانون اساسی نیز اصلی را به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده که متاسفانه تا به حال تبدیل به قانون نشده است.

رییس قوه قضائیه تاکید کرد: احساس می‌شود که متاسفانه غیبت کردن، خلاف گفتن، افترا بستن و مسائل اینچنین در جامعه رواج دارد و کسی اعتنا نمی‌کند و از کنارش می‌گذرد در حالی که اگر در هر جمعیت کوچک یا بزرگی کسی خلافی مرتکب شد و دروغی گفت و تهمتی زد، به او تذکر داده شود که این حرف خلاف است و درست نیست، در جامعه موجب منع از گسترش امور منکر می‌شود. رییس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد: طرحی که به همین مناسبت در مجلس شورای اسلامی مطرح شده پیگیری بشود و به یک سرانجام قانونی و رسمی در کشور برسد.