حمایت کامل مجلس از قانون یارانه‌ها

رییس کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه مجلس مصمم است از قانون هدفمند کردن یارانه‌‌ها حمایت کامل کند، گفت: در مجلس کمیسیون مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها همچنان دایر است. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر درادامه سخنان خود در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: در ماه گذشته برنامه پنجم با حدود ۲۴۰ ماده از تصویب مجلس گذشت و مجلس اکنون منتظر بررسی شورای نگهبان است تا اشکالات و ایرادات را اعلام کند که فرصت بررسی در شورای نگهبان براساس قانون ۱۰ روز است که می‌تواند ۱۰ روز دیگر اضافه کند که این اتفاق افتاده و اکنون در روز شانزدهم بررسی‌ها هستیم.

وی افزود: تا زمانی که شورای نگهبان درباره برنامه پنجم نتیجه بررسی‌های خود را اعلام نکرده امکان برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق وجود ندارد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: در مجموع به‌رغم همه فرازونشیب‌ها، قانون برنامه پنجم جزو جامع‌ترین برنامه‌های توسعه است که حاصل کار سنگین پژوهشی و علمی است.

وی با اشاره به صندوق توسعه ملی که در برنامه پنجم توسعه با ابلاغ رهبری گنجانده شده اظهار کرد: ‌براساس این برنامه ۲۰ درصد از درآمد نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گاز به صورت اتوماتیک به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و این صندوق از دست مجلس و دولت مصون مانده است.

رییس کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه مقرر شده علاوه بر ۲۰ درصد پیش‌بینی شده ۳ درصد دیگر نیز از درآمد نفت خام، فرآورده‌های نفتی و گاز به این صندوق واریز شود، گفت: به این ترتیب در پایان برنامه پنجم ۳۵ درصد از درآمد نفتی به این صندوق واریز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: بعد از سال‌ها آرزوی مسوولان اعم از دولت و مجلس که حاصل کار سنگین و برنامه‌ریزی شده این دو قوه بود کلید خورد و خیلی از سوالات و ابهامات درباره برنامه برطرف شد.

باهنر افزود: همانطور که رییس‌جمهور و مسوولان توضیح دادند برانجام این پروژه عظیم رصد دائم و مستمر می‌شود و دولت تلاش کرده خیلی از مسائل را به صورت ریز و جزئی ببیند و همه تمهیدات را برای موفقیت کامل و جلو رفتن کارها به کار بسته است. وی با اشاره به اینکه مجلس مصمم است از اجرای دقیق این قانون حمایت کامل کند، گفت: در مجلس کمیسیونی مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها همچنان دایر است. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آغاز عملیات قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موفقیت‌آمیز بود، اظهارکرد: از دست‌اندرکاران و رییس‌جمهور تشکر می‌کنیم که بر کار تسلط داشتند و آن را به خوبی اجرا کردند؛ هرچند که نمود اجرای قانون در بخش‌های مختلف با فاصله اتفاق خواهد افتاد چون دولت شیب شروع این قانون را بیش از پیش‌بینی‌ها شروع کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخش حمل‌ونقل و سایر بخش‌های تولیدی گفت: این بخش‌ها با کمی کنترل مصرف و به کارگیری تکنولوژی می‌توانند افزایش قیمت‌های سوخت و برق را جبران کنند.

بعید نیست در جریان برخوردهای سال ۸۸ به کسی ظلمی روا شده باشد

همچنین در این نشست معاون اول قوه قضائیه گفت: بعید نیست در جریان برخوردهای سال ۸۸ به کسی ظلمی روا شده و توهینی به وی شده باشد، ما منکر این موضوع نیستیم و باید افرادی که در این جریانات نسبت به آنها ظلمی شده بیایند و اقامه دعوا کنند و به حق‌شان برسند.

ابراهیم رییسی با اشاره به این مطلب که عده‌ای که در سال گذشته و پس از انتخابات فتنه به‌پا کردند در مسیری اشتباه قدم برداشتند، افزود: اینکه عده‌ای فرد منتخب را قبول نداشته باشند نکته‌ای طبیعی است و هیچ اشکالی هم بر آن وارد نیست زیرا با اتکا به همین اصل به فرد دیگری رای داده‌اند و آن را انتخاب کردند، اما اینکه این عده بیایند و اصل انتخاب را زیر سوال ببرند نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

رییسی افزود: اما از این نکته غافل نباشید که نباید این جریان باعث شود افرادی که ظلم حقیقی به کشور، نظام و مردم روا داشتند به دست فراموشی سپرده شوند و در هیچ دادگاهی محاکمه نشود. وی گفت: در موضوع کوی دانشگاه و بازداشتگاه کهریزک تلاش شده تا حق کسی پایمال نشود و در برهه‌های مختلف نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی نیز انجام شده و پرونده‌ها در دادگاه‌های مربوطه در حال بررسی و پیگیری است.