بازداشت برخی عوامل ترور فیزیکدانان

مقامات قضایی- امنیتی: اسرائیل، آمریکا و انگلیس متهمان ردیف اول ترور دانشمندان هسته‌ای ایران هستند وزیر اطلاعات از شناسایی و بازداشت شماری از مجموعه عوامل ۲ حادثه تروریستی اخیر خبر داد. به گزارش «ایسنا»، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در حاشیه همایش شاخص‌های خط امام در مجتمع یاوران مهدی جمکران در گفت‌وگویی، با اعلام این خبر افزود: در این حادثه سه سرویس جاسوسی موساد، سیا و MI۶ نقش داشتند که با بازداشت این افراد به سرنخ‌های جدیدی برای بازداشت عوامل دیگر دست یافتیم. وی افزود: افرادی که با این سرویس‌ها همکاری می‌کردند، مجموعه گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند و قصد اقدامات گسترده‌ای را داشتند که جلوی آن گرفته شد. وزیر اطلاعات در خصوص شمار افراد بازداشت شده سخنی نگفت. مصلحی با بیان اینکه دشمنان برای این گونه اقدامات از گروه‌های شکست خورده و معاند نظام استفاده می‌کنند،افزود: برای ما از اول مشخص بود که با توجه به تصویب قطعنامه و انتشار اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان، استکبار به دنبال ایجاد شیطنت در این زمینه است. وزیر اطلاعات با بیان اینکه هدف دشمن از ترور نخبگان، بی‌ثبات کردن کشور است، افزود: دشمن بداند که با این اقدامات راه به جایی نخواهد برد و مردم به ویژه دانشجویان به سمت بومی کردن انرژی هسته‌ای بیشتر تلاش خواهند کرد.

همچنین امام جمعه موقت تهران، اسرائیل و آمریکا و انگلیس را متهم ردیف اول ترور دانشمندان هسته‌ای خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته پایتخت به ترور دو استاد فیزیک اشاره کرد و گفت: ‌در این جنایت‌ها بدون هیچ تردیدی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس متهم ردیف اول هستند. عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چنین اقدام تروریستی را انتقام از ملتی دانست که با وجود ۳۱ سال تحریم، قله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند و خطاب به مردم گفت: این اقدامات تروریستی نشان دهنده ورشکستگی دشمنان شما است البته در این جنایت دست جنایتکار انگلیس واضح‌تر است، زیرا چندی پیش یکی از مقامات این کشور گفته بود انگلیس برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران احتیاجی به دیپلماسی ندارد، بلکه اقدامات دیگری نیاز دارد.

ترور از سوی موساد با کمک عوامل داخلی

همچنین معاون اول قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران عامل پشت پرده ترور دانشمندان ایرانی را موساد خواند و تاکید کرد که آنها با کمک یکسری عوامل خودفروخته داخلی دست به این کارها زده اند. به گزارش خبرگزاری مهر، سیدابراهیم رییسی با بیان اینکه استکبار جهانی با خودخواهی و خودپرستی مقابل ایران ایستاده است، گفت: آنها می‌گویند نمی‌خواهیم ایران به قدرت و دانش انرژی هسته‌ای دست پیدا کند و زمانی که خود را در رسیدن به این خواست مغبون و شکست خورده می‌بینند، دست به زشت‌ترین کارها می‌زنند آن هم ترور دانشمندان.وی تاکید کرد: در این موضوع عوامل پشت پرده‌اش همان جریان صهیونیست و سازمان جاسوسی موساد است که با کمک یکسری عوامل خودفروخته داخلی دست به این کارها می‌زند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که عاملان این حادثه به تیغ عدالت گرفتار خواهند شد و همان بلایی که سر جریان نفاق آمد بر سر آنها هم خواهد آمد.