تشکیل ستاد «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» با مدیریت دفتر رهبری

رییس دانشگاه تهران و رییس اسبق سازمان مدیریت با تاکید بر اینکه تشکیل ستاد «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» کار دولت و سایر قوا نیست، گفت: باید دفتر مقام معظم رهبری این موضوع را مدیریت و نظارت کند. فرهاد رهبر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به نخستین نشست اندیشه‌های راهبردی در جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری این گونه نشست‌ها موجبات ایجاد موجی در بین نخبگان و محققین برای هم اندیشی و بررسی «مبانی، ویژگی‌ها و ابعاد الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» فراهم می‌کند. وی در پاسخ به اینکه آیا رهبر معظم انقلاب در این نشست خواستار تشکیل مرکز یا ستادی برای طراحی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت شدند؟ گفت: این مرکز یا ستاد قاعدتا کار اجرایی نخواهد کرد، بلکه از این موضوع حمایت خواهد کرد.

رهبر افزود: تشکیل این ستاد همان طوری که مقام معظم رهبری اشاره کردند، کار دولت‌ها و سایر قوا نیست، ضمن اینکه به نظر بنده، باید دفتر رهبری این موضوع را مدیریت و نظارت کند و با توجه به اینکه «الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت» سندی بالادستی برای همه اسناد برنامه‌ای و چشم‌اندازی است، نباید به دست دولت و سایر قوا سپرده شود.

رییس دانشگاه تهران از آغاز مقدمات طراحی الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت در دانشگاه‌ها خبر داد و اظهارداشت: تیمی از اساتید و دانش آموختگان روی این موضوع کارهایی انجام داده‌اند؛ اما خیلی گسترده و حجیم نیست که باید هم سرعت کار آنان شتاب گیرد و کارهای آنان گسترده‌تر شود.