علی مطهری عضو هیات نظارت بر مطبوعات شد

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز، انتخاب نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات را در دستور کار داشت که با رای‌گیری از نمایندگان، علی مطهری از میان پنج کاندیدا به عنوان عضو این هیات انتخاب شد. علی مطهری که همزمان، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما نیز هست، از مجموع ۱۸۵ رای ماخوذه از نمایندگان، ۹۰ رای کسب کرد و با اکثریت نسبی به عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد. اعضای هیات نظارت بر مطبوعات که بر اساس بر اساس ماده ۱۰ قانون مطبوعات «از افراد مسلمان و صاحب صلاحیت علمی و اخلاقی لازم و مومن به انقلاب اسلامی» انتخاب می‌شوند، هفت نفرند که شامل «یکی از قضات به انتخاب رییس قوه قضائیه»، «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی»، «یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس»، «یکی از اساتید دانشگاه به انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»، «یکی از مدیران مسوول مطبوعات به انتخاب آنان»، «یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم» و «یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا» می‌شود.

رسیدگی به درخواست صدور پروانه نشریات، تشخیص صلاحیت متقاضی و مدیر مسوول و توقیف یا لغو امتیاز نشریات در صورت تخلف از جمله وظایف هیات نظارت بر مطبوعات است.

در جلسه دیروز مجلس به جز علی مطهری چهار نماینده دیگر نیز برای عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات کاندیدا شده بودند که قاسم محمدی، نماینده اردبیل با ۱۳ رای، حمید رسایی، نماینده تهران با ۵ رای، ‌نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه با ۱۶ رای و حسن کامران، نماینده اصفهان با ۵۹ رای در رقابت با علی مطهری شکست خوردند تا فرزند شهید مطهری به ‌عنوان عضو ناظر هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شود.

پیش از این، حسن کامران، نماینده اصفهان به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات حضور داشت.