سازندگان پروژه سینمایی «سوپرمن» به دنبال کارگردان می‌گردند. «دانکن جونز» خالق آثاری چون ماه و کد اصلی، «جاناتان لیبسمان»، «مت ریوز»، «تونی اسکات» و «زاک اشنایدر» از جمله گزینه‌های اصلی کارگردانی نسخه جدید «سوپرمن» هستند.

این در حالی است که پیش‌تر دل تورو و کریستوفر نولان از گزینه‌های اصلی کارگردانی این فیلم بودند؛ اما دل تورو به علت مشغله کاری از این پروژه کنار رفت و نولان مشغول آماده کردن فیلمنامه جدیدی برای این فیلم است. وارنرها با همکاری کمپانی «دی سی کامیکز» و «جرمی سیگل» تهیه و تولید این پروژه سینمایی را برعهده گرفته‌اند. بنابر اعلام ورایتی، نسخه قبلی این ابر قهرمان افسانه‌ای با عنوان بازگشت سوپرمن در سال ۲۰۰۶ با فروشی قابل توجه، مسوولان شرکت فیلمسازی برادران وارنر را به تهیه نسخه جدید آن ترغیب کرد. در سال ۱۹۳۸میلادی نخستین شماره از یک مجموعه کمیک استریپی به بازار آمد که نامش «اکشن کمیک» بود و روی جلد آن تصویر شخصیتی خودنمایی می‌کرد که لباس مخصوصی به رنگ قرمز و آبی به تن داشت که علامتی شبیه به حرف (اس لاتین)روی آن مشاهده می‌شد. او سوپرمن نام داشت.

پدر رمان آفریقا جایزه 300 هزار دلاری را برد
چینوا آچه‌بی، رمان‌نویس مشهور نیجریه‌ای که به عنوان پدر رمان مدرن آفریقا شناخته می‌شود، جایزه ۳۰۰ هزار دلاری «لیلیان و دوروتی گیش» را از آن خود کرد.این جایزه باارزش که به چهره‌های شاخص ادبی که تاثیری غیرقابل پیش‌بینی بر زمینه‌های منتخب‌شان بر جای می‌گذارند، تعلق می‌گیرد، برای شناساندن صدا و فرهنگ آفریقا در سطح بین‌المللی امسال به «آچه‌بی» اهدا می‌شود. چینوا آچه‌بی در سال ۱۹۵۸ با نوشتن رمان «همه چیز فرو می‌پاشد» به عنوان پدر ادبیات مدرن آفریقا شناخته شد. تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نسخه از این رمان به فروش رسیده است. جایزه «دوروتی و لیلیان گیش» که امسال هفدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، به چهره‌های برجسته در دنیای هنر اهدا می‌شود و پیش از این چهره‌های برجسته‌ای چون باب دیلن، آرتور میلر و رابرت ردفورد آن را دریافت کرده‌اند. چینوا آچه‌بی این جایزه را در مراسمی در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) در نیویورک دریافت خواهد کرد.

نسخه اصلی نخستین فیلم کوبریک پیدا شد
نسخه اصلی فیلم «هراس و هوس» ساخته استنلی کوبریک در یک لابراتوار فیلم در پورتوریکو پیدا شد. «هراس و هوس» نخستین فیلم کوبریک است که با بودجه‌ای ده هزار دلاری ساخته شد. این فیلم به ندرت به نمایش درآمده و بسیاری از مورخین و منتقدین سینما هم هنوز آن را ندیده‌اند. این فیلم قصه چهار سرباز جنگی خیالی را روایت می‌کند که پشت جبهه دشمن گرفتار شده‌اند. هاوارد سکلر یکی از همکلاسی‌های کوبریک فیلمنامه این فیلم را نوشته است. سکلر در سال ۱۹۶۸ برنده جایزه پولیتزر شد. پل مازورسکی فیلمساز نام‌آشنای آمریکایی هم در این فیلم نقش سربازی روان‌پریش را ایفا کرده است. کوبریک «هراس و هوس» را همواره یک فیلم تجربی و بی ارزش آماتوری می‌خواند و می‌کوشید آن را در کارنامه هنری خود نادیده بگیرد. حتی گفته می‌شود او همه نسخه‌های موجود از فیلم را خرید تا مانع از دیده شدن آن شود.