واکنش حسین شریعتمداری به پیشنهاد وحدت سیاسی

حسین شریعتمداری مدیر مسوول کیهان با انتشار مقاله‌ای در شماره دیروز این روزنامه به سخنان حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های چندی پیش نماز جمعه در تهران برای ایجاد وحدت بین گروه‌های سیاسی اشاره کرد و نوشت‌: بعد از سفارش اخیر رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه که توصیه همیشگی‌ایشان و حضرت امام(ره) بوده و هست، حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای صدیقی در خطبه نماز جمعه تهران - ۲۹/۵/۸۹- با اشاره به‌این توصیه و از نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه گفت: «در ماه رمضان میهمان خدا هستیم و اوست که ما را دعوت کرده و در را نبسته است، لذا سراغ کسانی که از نظام جدا شده‌اند برویم و ببینیم درد و مشکل کجا است. آیا تاکنون مانند پیامبر(ص) بوده‌ایم که منتظر بود تا کسانی که او را آزار می‌دادند و زیر پایش خار می‌گذاشتند، ابراز پشیمانی کنند و برگردند؟»

شریعتمداری می‌نویسد: این بخش از سخنان خطیب محترم جمعه در فاصله اندکی پس از انتشار با سوءاستفاده مدیران بیرونی فتنه و عوامل داخلی آن روبه‌رو شد که اظهارات ایشان را نشانه تلاش جمهوری اسلامی‌ایران برای بازگرداندن عوامل فتنه به عرصه سیاست و دلجویی!! از آنان تفسیر کرده بودند، تا آنجا که یکی از سران فتنه با ذوق‌زدگی بیانیه‌ای صادر کرده و ‌این - به زعم خود- تصمیم نظام را نشانه موفقیت کودتای سبز نامیده و از حذف مرز میان خودی و غیرخودی! با عنوان یکی از دستاوردهای جنبش سبز!! - بخوانید فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸- یاد کرد! شریعتمداری می‌نویسد‌: بی. بی. سی با استناد به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی و چند اظهارنظر مشابه از سوی دو شخصیت روحانی دیگر، ‌این اظهارات را نشانه عقب‌نشینی نظام از مواضع خود معرفی کرد و با تلویحی نزدیک به تصریح نتیجه گرفت که ناکامی‌جمهوری اسلامی‌ایران در مهار رخدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم، باعث شده است که «آیت‌الله خامنه‌ای به دنبال وحدت با اصلاح‌طلبان» باشد!‌ این شبکه رادیو تلویزیونی که از سوی وزارت خارجه انگلیس اداره می‌شود در پایان گزارش خود با لحنی طلبکارانه اعلام کرد؛ رهبران جنبش سبز! هنوز به‌این درخواست پاسخی نداده‌اند! و افزود؛ رهبران جنبش(!!) خواستار آن شده‌اند که حکومت، خسارت‌های وارد شده به آسیب‌دیدگان اعتراضات پس از انتخابات را جبران و عاملان برخورد خشونت‌بار با معترضان را مجازات کند!!رادیو فردا و چند گروه ضدانقلاب دیگر ادعا کردند که جمهوری اسلامی‌ایران در نهایت به راه حل‌های ارائه شده از سوی آیت‌الله ‌هاشمی ‌رفسنجانی در نمازجمعه ۲۶ تیرماه ۸۸ رسیده است!!...شریعتمداری در ادامه می‌آورد‌: با عرض پوزش از محضر جناب آقای صدیقی باید اذعان کرد که توضیح ایشان - احتمالا به دلیل کمبود وقت- کافی نبوده است و به بیان دیگر آقای صدیقی عزیز که بحق یکی از اسوه‌های حرکت در صراط مستقیم اسلام و انقلاب هستند، از مقصود مورد نظر خویش تعریف جامع و مانعی ارائه نفرموده‌اند. اگرچه دشمنان بیرونی و داخلی در پی بهانه‌جویی بوده و هستند و در بهره‌گیری و سوءاستفاده از بیانات جناب صدیقی عزیز و بزرگوار دچار اشتباه نشده! بلکه عمدا اشتباه کرده‌اند! با‌ این حال شاید بهتر آن بود که امام جمعه موقت تهران حساب دشمنان تابلو دار اسلام و انقلاب که در جریان فتنه ۸۸ آشکارا در نقش ستون پنجم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس ظاهر شده بودند را با صراحت بیشتری از حساب فریب‌خوردگان و خطاکارانی که در پی آب به سوی سراب رفته بودند، جدا می‌کردند.مدیر مسوول کیهان می‌نویسد‌: از سوی دیگر‌این سخن برخاسته از اخلاق اسلامی‌است و قابل تردید نیست که «همه ما اهل یک خانواده هستیم» ولی مگر ابوجهل عموی پیامبر اعظم(ص) نبود که به حمایت از اشراف و برده‌داران، با اسلام عدالتخواه و حامی ‌مستضعفان به مقابله برخاسته بود یا مگر شمر با حضرت ابوالفضل علیه السلام نسبت خویشاوندی نداشت؟! و....

بنابراین، برخلاف تظاهر سالوسانه سران فتنه به ذوق‌زدگی، نه فقط مرز میان خودی و غیرخودی برداشته نشده است، بلکه وحدت به مفهوم و معنای هرچه پررنگ‌تر شدن‌ این مرزها است و صد البته، مجرمان و خیانتکاران نیز می‌توانند توبه کنند، ولی توبه آنان به رابطه میان آنها و خدای عزوجل مربوط است و مانع از مجازات و مکافات آنان به جرم جنایاتی که مرتکب شده‌اند نیست و بدیهی است که فریب‌خوردگان حساب جداگانه‌ای دارند.