تداوم عرضه بنزین دو نرخی در نیمه دوم سال با حفظ سهمیه‌بندی

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی طی مدت ۵ سال گفت: حذف طرح سهمیه‌بندی و عرضه بنزین با قیمت آزاد در یک سال ‌قابل‌اجرا نیست‌. نصرالله ترابی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت اجازه دارد که قیمت حامل‌های انرژی را ظرف‌ پنج سال آزاد کند؛ همچنین نحوه اجرا‌ در این خصوص ‌به ‌دولت واگذار شده است. وی در ادامه افزود: اما به دلیل گستردگی این طرح، آزادسازی قیمت‌ها در یک سال محقق نخواهد شد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مجوز قانونی برای ‌حذف طرح سهمیه‌بندی بنزین ندارد، تصریح کرد: حذف طرح سهمیه‌بندی و عرضه بنزین با قیمت آزاد در یک سال ‌قابل‌اجرا نیست‌.

نمایند شهرکرد در مجلس به لزوم آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی ظرف پنج سال و اجرای آن ‌به ‌صورت تدریجی اشاره کرد و گفت: ‌آزادسازی یکباره قیمت حامل‌های انرژی و حذف‌ سهمیه‌بندی برخلاف قانون است ‌و امکان حذف این طرح در سال اول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ممکن نیست.

به گفته وی، ‌عرضه بنزین در سال اول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت فعلی و با ارائه ‌کارت‌ هوشمند سوخت امکان‌پذیر است؛ همچنین قیمت بنزین ‌سهمیه‌ای و آزاد ‌متفاوت خواهد بود ‌و آزادسازی قیمت‌ها با یک شیب چند ساله اجرا می‌شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: آزادسازی کامل قیمت‌ها بستگی به وضعیت اقتصادی کشور در چند سال آینده و قیمت فوب خلیج فارس دارد.