قالیباف: افزایش فرمانداری‌های تهران و تفکیک شهرری به مصلحت نیست

شهردار تهران گفت: مباحثی نظیر افزایش فرمانداری‌های تهران به ۱۱ فرمانداری یا تفکیک شهر ری از تهران به مصلحت نیست. به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف دیروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از محور اصلی «بزرگراه شهید باکری» که با حضور همسر این شهید بهره‌برداری شد، با حضور در جمع خبرنگاران افزود: کمیته‌ای از سوی شورای شهر تهران مسوول رسیدگی به برخی از موضوعات اخیر مرتبط با شهر تهران در تعامل با دولت و مجلس شده‌اند؛ چرا که اخیرا اتفاقاتی در مورد شهر رخ می‌دهد که به مصلحت نیست.

وی با اشاره به طرح مباحثی در مورد افزایش تعداد فرمانداری‌ها به ۱۱ فرمانداری یادآور شد: در شرایطی که قبل و بعد از انقلاب به یکپارچگی شهر تهران تاکید شده است و حتی در شرایط کنونی نمایندگان شهرستان اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به دنبال وابسته کردن این مجموعه به تهران هستند تا خدمات بیشتری دریافت کنند، موضوعاتی نظیر تفکیک شهرستان «ری» از تهران مطرح می‌شود. قالیباف ادامه داد: شهروندان و مسوولان دستگاه‌های مختلف اتفاقاتی را که در «باغستان»، «گرمدره» یا حواشی «مرتضی گرد» رخ داد، به خاطر دارند و متوجه شدند که این شرایط نه تنها کمکی به تهران نمی‌کند، بلکه به حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن می‌افزاید. وی تصریح کرد: نباید با طرح موضوعات غیر‌کارشناسی شرایط نابسامان شهر تهران را بیش از این کنیم. قالیباف همچنین اضافه کرد: در عین حال در بخش حمل و نقل نیز تقریبا دو سال است که دولت به تعهدات خود را عمل نکرده که این امر کمکی به شهر تهران و حمل و نقل آن نمی‌کند.

وی با اشاره به روند شتابان تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی تاکید کرد: خودروسازان با روندی بدون توقف سودهای کلانی می‌برند و بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند، برای شهر تهران زحمت درست می‌کنند. شهردار تهران در ادامه از مردم برای همکاری با شهرداری و سیستم‌های حمل و نقل ایجاد شده در سطح شهر تشکر کرد و یادآور شد: خوشبختانه مردم هر جا که ‌ مترو یا BRT را احداث کرده‌ایم، خودروهای شخصی خود را نیاورده‌اند. وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات شهرداری تهران در بازار تهران و برخی اظهارات مسوولان سازمان میراث فرهنگی در مورد این اقدامات عنوان کرد: حرف‌هایی که از سوی مسوولان میراث فرهنگی بیان می‌شود، درست نیست و شهردار منطقه ۱۲ تاکنون نکاتی را در مورد وضعیت بازار و اقدامات شهرداری بیان کرده است. قالیباف ادامه داد: شهرداری بر اساس توافقات صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی در بازار اقدام می‌کند و همه مسائل مربوط به ایمنی و حفظ حریم آثار تاریخی رعایت می‌شود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: شبکه بزرگراهی تهران در وضعیت مناسبی قرار دارد و در حال حاضر هیچ تقاطع غیرهمسطح واجبی وجود ندارد که آن را افتتاح نکرده باشیم.

شهردار تهران در ادامه به روند ساخت چند تونل اصلی در شهر تهران اشاره و اظهار کرد: پس از ماه مبارک رمضان روز شمار پروژه تونل «صدر ـ نیایش» نصب خواهد شد و به این ترتیب عملیات اجرایی این پروژه به شکل اجرایی کامل در خواهد آمد.