آمریکا: ایران در حال مذاکره با آژانس و اتحادیه اروپا است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در دیدار روزانه با خبرنگاران این کشور اعلام کرد که ایران با نماینده اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال مذاکره است. به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایران با کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال مذاکره است و امیدواریم در هفته‌های آتی دیدارهای سازنده‌ای در این دو مسیر انجام شود.

کراولی همچنین گفت: با بی‌صبری منتظر مذاکره در چارچوب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد توافقنامه‌های مربوط به رآکتور تحقیقاتی تهران هستیم. امیدواریم طی مذاکره تاریخ مشخصی تعیین و این دیدار در آینده نزدیک انجام شود.

این در حالی است که یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود از آغاز مذاکره ایران با گروه ۱+۵ در ماه آتی میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الانباء چاپ کویت گفت: نشانه‌هایی وجود دارد که تاکید دارد مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ ماه آتی میلادی برگزار خواهد شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: مذاکره با ایران در دو مرحله که نخست گفت‌وگو با گروه وین شامل واشنگتن، مسکو و پاریس و دوم مذاکره با گروه بین‌المللی است، انجام خواهد شد.

وی گفت: من بر این باورم که تحولات جدیدی که طی هفته‌های اخیر به ویژه در زمینه گفت‌وگوهای کاترین اشتون وزیرخارجه اتحادیه اروپا با ایرانی‌ها به وجود آمده باید پیگیری شود.

در همین حال «ان. پی. آر» اعلام کرد: گزارش دولت آمریکا از موضع ایران که به کاترین اشتون ابلاغ شده مثبت ارزیابی شده است. در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.