اعتصاب نه، گلریزان!

نگاه سوم - امروز روزی است که از چندی پیش اعلام شده بود که اعضای صنوف سینمایی ایران گرد هم می‌آیند تا مطالبات صنفی خود را پیگیری کنند. تقریبا همه اعضای رده بالای خانه سینما بر این نکته تاکید کرده‌اند که این تجمع تنها صنفی است و هیچ هدف دیگری ندارد. تجمع ربطی به مسائل دیگر ندارد

همایون اسعدیان اظهار امیدواری کرد که همه سینماگران در تجمع صنفی امروز ـ ۱۸ مرداد ماه ـ حضور داشته باشند. این تهیه‌کننده و کارگردان گفت: این تجمع به‌‌رغم اینکه بعضی‌ها علاقه‌مند هستند آن را به مسائل دیگر ربط دهند، دقیقا برای امنیت صنفی اعضای خانه سینما است و حضور تک‌تک اعضا نشان‌دهنده همدلی آنها است. وی افزود: گاهی لازم است اعضای صنوف خانه سینما که تعدادشان هم زیاد است، با چنین دیدارها و حرکت‌های مشترکی که انجام می‌دهند این همدلی را در هم به وجود آورند و امیدوارم این مراسم به شکل آبرومندی با حضور کلیه دوستان برگزار شود.

تجمع برای پیگیری مطالبات قانونی معوق‌مانده

نایب رییس هیات‌مدیره خانه سینما با اشاره به تجمع روز ۱۸ مرداد‌ سینماگران گفت: این تجمع پیگیر مطالباتی است که در طول دو سال گذشته، خانه سینما به دنبال تحقق آن بوده و با دستگاه‌های دولتی و وزارت ارشاد در این خصوص مذاکره کرده و پیگیری‌های لازم را به عمل آورده است.

فرهاد توحیدی در ادامه گفت: مطالباتی که جزو تکالیف دولت است و در برنامه چهارم توسعه ماده ۱۱۶ که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بر آن تاکید شده است. وی توضیح داد: تاکید شده که دولت موظف است به منظور حمایت از حقوق پدید‌آورندگان آثار فرهنگی، هنری و امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر، مطبوعات و قلم، بستر‌سازی برای حضور بین‌المللی در عرصه‌های فرهنگی و هنری و تنظیم مناسبات روابط میان اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام‌هایی را به عمل آورد.

هشدار: سینماگران هر دو سال ۱۸ ماه خانه‌نشین‌اند!

محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما هم توضیح داد: در آن شرایط طبیعی هر دو سال همکاران ما ۱۸ ماه خانه‌نشین هستند، بدون بیمه بیکاری و تامین آتیه، چه بسیار کارگردانان و دست‌اندرکاران سینما که پس از عمری خدمات و افتخار برای این سرزمین و مردم آن، در دوران کهولت، بدون حداقل‌های معیشتی تنها و منزوی مانده‌اند.