رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «اگر کشورهای ۱+۵ قطعنامه ۱۹۲۹ و طرح تشدید تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را اعمال کنند، نباید انتظار داشته باشند که ایران مذاکرات وین را ادامه دهد» در عین حال گفت: درصورت تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، ایران هیچ اصراری بر ادامه تولید این سوخت در داخل ندارد. علاء‌الدین بروجردی در گفت‌و‌گو با «ایرنا» در واکنش به پیشنهاد روسیه برای ادامه مذاکرات گروه وین درصورت توقف غنی سازی ۲۰ درصدی در ایران، بار دیگر بر شروط جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری مذاکرات تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه تهران مبنای ادامه راه دیپلماسی هسته‌ای است، گفت: در امضای این بیانیه و توافق با کشورهای برزیل و ترکیه فرض بر این بود که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشود و اقداماتی نیز در خارج از چارچوب این بیانیه انجام نشود. این نماینده مجلس تصریح کرد که بیانیه تهران همچنان پایه و اساس مذاکرات آینده ایران خواهد بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: سه کشور روسیه، فرانسه‌، آمریکا که از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، باید در رفتار و موضع‌گیری‌های خود تغییراتی ایجاد کنند.