دیگر اجازه دو شغله بودن به مسوولان نمی‌دهیم

مصطفی پورمحمدی اولویت سازمان بازرسی کشور را اجرای قانون به طور جدی دانست و گفت: اگر کشور روی چرخه اجرای قانون بچرخد به نتیجه می‌رسد و اگر چنین نباشد و قانون کمرنگ شود اهداف ما محقق نخواهد شد. رییس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با «ایسنا»، در مورد بحث دوشغله‌ بودن برخی از افراد نیز اظهار کرد: در این باره کنترل و تذکر دادیم، افراد زیادی نیز استعفا دادند و خوشبختانه این امر به یک فرهنگ غالب در بین مدیران تبدیل شده است.

وی در همین زمینه تصریح کرد که دیگر اجازه دو شغله بودن به مسوولان نمی‌دهیم. پورمحمدی به محدودیت‌های اطلاع‌رسانی در سازمان بازرسی کشور اشاره کرد و گفت: شورای اطلاع‌رسانی در سازمان بازرسی تشکیل شده و اطلاع‌رسانی نسبت به گذشته بهتر انجام می‌شود. وی بستر اصلی فساد در کشور را بحث زمین‌ دانست و گفت: برای جلوگیری از اقدام ناپسند زمین‌خواری، اقدامات گسترده‌ای انجام گرفته است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به اینکه بحث اطلاع‌رسانی و خبری در کشور یک رشد برجسته و شاخصی داشته است، افزود: اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنیم یکی از آنها، رشد اطلاع‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: حوزه اطلاع‌رسانی و خبری، جامعه‌ای با توانمندی زیاد و ظرفیت‌های بالا است که قدرت جریان‌سازی را پیدا کرده و می‌تواند افکار عمومی را به سوی یک موضوع بسیج کند. پورمحمدی، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و خبرگزاری‌ها را متکی به مردم دانست و تصریح کرد: خبرنگاران در اقداماتی که مسوولان انجام می‌دهند شریک هستند و دستگاه نظارتی نگاه ویژه‌ای به خبرنگاران دارد.

وی آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مسائل مهم جامعه را بسیار ضروری دانست و افزود: این موارد ابزارهایی هستند که در اختیار اصحاب رسانه است.