اسکورت کشتی‌های عازم غزه در دستور کار نیست

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌گفت: نگران تحریم سپاه پاسداران نیستیم، زیرا حیات اقتصادی خود را براساس تعامل با کشورهای قدرتمند طراحی نکرده‌ایم. به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ در حاشیه همایش جوانان و بصیرت در پاسداری از ارزش‌های اسلامی‌در پاسخ به این سوال که موضع‌گیری سپاه پاسداران در برابر قطعنامه جدید شورای امنیت و تحریم این نهاد چیست، گفت: این یک اصل است که اساسا نظام جمهوری اسلامی‌ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی‌تا به امروز حیات اقتصادی خود را با تکیه بر اقتصاد قدرت‌های بزرگ طراحی و اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: ما همواره در تحریم بوده‌ایم، ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زندگی در تحریم را ۳۱ سال است تجربه کرده‌اند و مدل‌های زندگی در تحریم را کاملا آزموده و تکیه گاه‌های حیاتی کشور را کاملا به خودکفایی رسانده‌اند.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌تصریح کرد: این دنیا است که به تعامل اقتصادی با ما نیازمند است، به دلیل اینکه ایران یک کشور بزرگ، تولید کننده کالاهای اقتصادی قدرتمند و در عین حال مصرف‌کننده کالاهای اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: این دنیای بیرون است که از این تحریم ضرر می‌کند، بنابراین ما نگران تحریم‌ها نیستیم و اساسا حیات اقتصادی خود را بر اساس تعامل با قدرت‌های بزرگ طراحی نکرده‌ایم.

سلامی ‌همچنین در واکنش به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: هیچ چیزی برای انقلاب و نظام اسلامی ‌جدید نیست، نه تهدیدهای آمریکا و صهیونیست‌ها و نه تحریم‌هایشان و این ارعاب‌ها مسائلی قدیمی ‌و کهنه هستند و ما در این میدان رشد کرده‌ایم و بر اساس بدترین سناریوها، قدرت‌های دفاعی خودمان را شکل دادیم؛ بنابراین سطح، شکل، حجم و شدت این تحریم‌ها هرچه باشد، برای ما نگران کننده نیست.

وی همچنین خبرهایی مبنی بر اسکورت کشتی‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه توسط سپاه پاسداران را تکذیب کرد و ادامه داد: چنین چیزی در دستور کار سپاه پاسداران نیست.