معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری دیروز بعد از ظهرگفت: تا این لحظه و در کمتر از یک روز، ۱۲۶۵ نفر در پایگاه اینترنتی http://enteghali.ir برای انتقال از تهران ثبت نام کرده‌اند. احمد بزرگیان روز گذشته با حضور در بخش خبری نیمروزی شبکه یک سیما افزود: ثبت نام‌کنندگان دارای مدارک تحصیلی مختلف اعم از دکترا، فوق لیسانس، لیسانس و فوق دیپلم هستند.

بزرگیان با بیان اینکه کارمندان علاوه بر آنکه باید درخواست خود را به دستگاه مربوط ارائه و در این سایت نیز ثبت نام کنند، افزود: علت ایجاد این پایگاه، رصد کردن امور از مرکز و عملی شدن قول های داده شده است. معاون نوسازی و تحول اداری ریاست‌جمهوری گفت: به افرادی که منتقل می‌شوند، وام ودیعه خرید و تعمیر مسکن و همچنین خرید خودرو و کالای خانگی اعطا می‌شود. وی افزود: همچنین وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن نیز موظف شده‌اند، زمین مناسب را برای افرادی که منتقل می شوند در اختیار قرار دهند. بزرگیان گفت: علاوه بر این موارد‌، یک حقوق و مزایای کامل با عنوان هدیه انتقال به این افراد داده می‌شود.

معاون نوسازی و تحول اداری ریاست‌جمهوری اضافه کرد: همچنین برای افراد مجرد نیز هدیه ازدواج در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین امکانات ورزشی و بهداشتی در اختیار این کارکنان و خانواده‌هایی که منتقل می شوند قرار داده می‌شود و هر دو سال یک بار چکاپ کامل و رایگان پزشکی می‌شوند.

معاون نوسازی و تحول اداری گفت: سازمان تربیت بدنی نیز موظف شده است، زمینه‌ای فراهم کند تا این افراد بتوانند از امکانات ورزشی به صورت رایگان استفاده کنند.

بزرگیان افزود: این افراد که منتقل می‌شوند می‌توانند تا ۱۰۰ درصد حقوق را به عنوان اضافه و فوق‌العاده دریافت کنند. وی گفت: در این باره برای شهرستان‌های مختلف از لحاظ جمعیتی‌، توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی، ضریبی قائل شدیم. بزرگیان افزود: اگر این افراد به شهرهای تا زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت منتقل شوند، می‌توانند تا ۱۰۰ درصد اضافه حقوق را بهره‌مند شوند و در شهرهای تا ۹۰۰ هزار نفر جمعیت این رقم به ۳۰ درصد می‌رسد.

معاون نوسازی و تحول اداری گفت: همچنین دستگاه‌ها را موظف کردیم که کار انتقال را انجام دهند و موافقت شده است تا افراد با پست خود منتقل شوند.