سران فتنه را قبل از 22 خرداد محاکمه کنید 

۱۷۵ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رییس قوه‌قضائیه، تسریع در محاکمه سران فتنه را خواستار شدند. به گزارش ایسنا، در این نامه که در پایان جلسه علنی روز یک‌شنبه مجلس، توسط حسن غفوری‌فرد، عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد، آمده است: خبر محاکمه آقای حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان به دلیل شکایت یک عنصر مدافع فرقه ضاله بهائیت و همکار صهیونیست‌ها و سپس محاکمه مدیرمسوول روزنامه جوان در روزهای اخیر و قبل از آن در ماه‌های گذشته، خبر به دادگاه خواندن مدیران روزنامه‌های ایران، ‌وطن امروز و خبرگزاری‌های فارس، ایرنا و برخی سایت‌ها و رسانه‌های انقلابی دیگر به دلیل شکایت سران فتنه و کودتاگران پس از انتخابات دهم، موجب شگفتی امضاکنندگان این نامه شده است. اکنون در حالی که بیش از یک میلیون تن از مردم، ۱۰۰۰ تن از استادان حوزه علمیه و دانشگاه، جمع کثیری از حقوقدانان و وکلا و بیش از ۱۴۰ تن از نمایندگان ملت، از سال گذشته با ارائه شکواییه‌های مستند و حقوقی درخواست محاکمه سران فتنه و کودتا را کرده‌اند و رسیدگی به این درخواست‌های قانونی بنا به مصالحی و به منظور آگاهی بیشتر مردم از عمق وابستگی و انحراف سران کودتا امروز و فردا می‌شود، تسریع در رسیدگی به شکایات سران فتنه و کشاندن حامیان ولایت و مسوولان روزنامه‌های انقلابی به دادگاه جای تاسف است. به یقین اگر این افراد و رسانه‌های انقلابی در ایام فتنه و کودتای بعد از انتخابات به وظیفه انقلابی خود عمل نمی‌کردند باید مورد مواخذه و بازخواست قرار می‌گرفتند.

در ادامه این نامه خطاب به رییس دستگاه قضا آمده است: اعتقاد ما و مردمی که از اعطای فرصت به سران فتنه ابرو در هم کشیده‌اند بر این است که این اتفاقات با نیت خیر در گوشه‌ای از دستگاه قضا و آن هم به دلیل عدم توجه به این نکات در حال رخ دادن است و به یقین حضرت عالی با درایت و ورود به هنگام خود ضمن صدور دستور تسریع در محاکمه سران فتنه و رسیدگی به شکایات ملت ایران از آنها، قبل از فرا رسیدن سالگرد کودتای انقلاب تقلب، از این روند غیرمدبرانه نیز جلوگیری خواهید کرد و رضایت مردم انقلابی و افتخارآفرین حماسه‌های ۲۲ خرداد، ۹ دی و ۲۲ بهمن را هم چون برخی موارد دیگر در کارنامه دستگاه قضا به ثبت خواهید رساند.

کمیسیون امنیت ملی: موسوی توبه کند

روز یکشنبه همچنین جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتشار بیانیه‌ای موضع‌گیری اخیر میرحسین موسوی را به شدت محکوم کردند. به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: موسوی در بیانیه خود اعلام کرده است «پنج نفر را با حواشی تردیدبرانگیز به چوبه‌های دار می‌سپارند، آیا این دست عدل علوی است که دنبالش بودیم؟» واقعا عجیب و جای تاسف بسیار است که چگونه فردی که زمانی در سطح ملی مسوولیت داشته است، آن‌قدر تنزل می‌کند که شهادت ده‌ها انسان بی‌گناه را در حسینیه شیراز و روستاها و شهرهای مناطق شمال غربی کشور نمی‌بینند. گریه مادران، پدران و فرزندان پدر از دست داده را نمی‌شنود و نمی‌بیند و احساس نمی‌کند که امروز برای تروریست‌ها و جنایتکاران اشک می‌ریزد. این موضع‌گیری حمایت صریح از تروریست‌ها و جنایتکاران است و امیدواریم موسوی از این کژراهه بازگردد و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند و از پیشگاه الهی توبه نماید.