۲۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی‌از پیام رهبر معظم انقلاب به کنفرانس خلع سلاح اتمی‌تشکر و قدردانی کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، متن این نامه که به امضای همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس رسید، توسط حسن غفوری فرد عضو هیات رییسه مجلس به شرح زیر قرائت شد: «بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی‌خامنه‌ای

با سلام و تحیت

پیام جامع حضرتعالی برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح تهران از ضرورت نیاز بشر به تکنولوژی هسته‌ای با استفاده غیرصلح‌آمیز آن توسط ایالات متحده آمریکا و آسیب‌شناسی موافقتنامه ان پی تی و عدم دستیابی اهداف آن، از جمله عدم اشاعه، خلع سلاح و حرام اعلام کردن استفاده از سلاح‌های اتمی، شیمیایی و میکروبی و دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی می‌تواند نقشه راه جهانی برای دستیابی به صلح پایدار مبتنی بر عدالت باشد.

فاجعه تاریخی استفاده از بمب اتمی‌در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکای جنایتکار به‌رغم گذشت بیش از ۶ دهه از کاربرد آن قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

متاسفانه امروز همین کشور متجاوز با استفاده از انواع سلاح‌ها و با به‌کارگیری زر و زور به دنبال محدود کردن حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز کشورهای دیگر می‌باشد و هم زمان دنیا شاهد افزایش بمب‌های هسته‌ای نسل جدید توسط آمریکا و برخی قدرت‌های بزرگ دیگر است. اگرچه در ظاهر این قدرت‌ها تمایل خود را به کاهش تسلیحات اتمی‌اعلام می‌کنند، لیکن در عمل در طول ۴۰ سال گذشته چنین امری محقق نشده است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ‌ضمن سپاس و قدردانی مجدد از آن رهبر فرزانه به خاطر پیام جامع الاطراف حضرتعالی به کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح تهران از همه مسوولان برگزار‌کننده این کنفرانس مهم و تاثیرگذار به ویژه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ‌ایران قدردانی می‌کنیم.»