گزارش اجتماعی فرمانده ناجا به مجلس

فرمانده نیروی انتظامی دیروز با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، پیرامون برخی معضلات اجتماعی از جمله مسائل مرتبط با ماهواره، مبارزه با بدحجابی، اعتیاد و اراذل و اوباش به نمایندگان توضیح داد. به گفته مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که با ایلنا گفت‌وگو می‌کرد، اسماعیل احمدی مقدم در این جلسه در مورد مسائل اجتماعی از جمله ماهواره، خانه‌های فساد، اعتیاد و اراذل و اوباش مسائلی را مطرح شد. وی با تاکید بر اینکه جلسه صبح دیروز غیرعلنی بوده و نمی‌توان جزئیات آن را مطرح کرد، خاطرنشان کرد: احمدی‌مقدم گزارشی از فعالیت انجام شده در مبارزه با این موارد به نمایندگان مجلس ارائه کرد.

اما سید‌سلمان ذاکر، نماینده ارومیه جزئیات سخنان احمدی‌مقدم را در گفت و گو با فارس اینگونه تشریح کرد: در این جلسه سردار احمدی مقدم گزارشی از وضعیت اجتماعی کشور را ارائه و ماموریت‌ها و محدودیت‌هایی که نیروی انتظامی با آنها مواجه است بیان کرد.

وی افزود: احمدی‌مقدم مهمترین خواسته خود را همکاری مجلس و دولت در راستای کمک به نیروی انتظامی در مقابله با مفاسد اجتماعی و باند‌های فساد عنوان کرد. عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: فرمانده ناجا همچنین گفت که در صورت همکاری دولت و مجلس و به میدان آمدن رسانه‌های جمعی از ادامه تهاجمات فرهنگی جلوگیری شده و امنیت روحی و روانی بین مردم پدید خواهد آمد. ذاکر با بیان اینکه رییس پلیس کشور از دستگاه قضایی هم درخواست کمک در زمینه مبارزه با مفاسد اجتماعی کرد، گفت: احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه اهداف دشمن در راستای استحاله فرهنگی بسیار جدی بوده و در این بعد هم تاکنون اقداماتی انجام گرفته، از دستگاه قضایی خواست که در این زمینه نیروی انتظامی را کمک کند.

اثر منفی برخورد با بدحجاب‌ها

ذاکر با اشاره به بخش دیگری از گزارش فرمانده ناجا از مفاسد اجتماعی گفت: در این گزارش عنوان شده بود که سخنان وزیر کشور درباره مبارزه با فساد جامعه و ایجاد اشتغال بسیار تاثیر‌گذار بوده است، البته ماهواره به عنوان تهدیدی جدی برای خانواده‌ها می‌باشد، به نحوی که در خانواده‌های متدین نیز امروز ماهواره وجود دارد.

وی تصریح کرد: احمدی‌مقدم در ادامه ارائه گزارش خود از مبارزه با مفاسد اجتماعی گفت که ما مامور نیستیم که در خیابان‌ها صرفا برخوردی با افراد بدحجاب داشته باشیم؛ چرا که با برخورد با این گونه افراد و بازتاب اجتماعی و اثرات منفی آن، هدف ما محقق نمی‌شود از این رو با بد‌حجابی به وسیله استفاده از نیروهای آموزش‌دیده برخوردی فرهنگی و مقرراتی خواهیم داشت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: فرمانده ناجا همچنین با اشاره به استفاده برخی از افراد جامعه از مظاهر بداخلاقی و غیردینی در ملاء عام عنوان کرد که در کنار برخی خانم‌ها اخیرا سگ‌هایی مشاهده می‌شود که این اقدام در شئون اسلامی جایی ندارد؛ بنابراین ما از این امر نیز با استفاده از نیروهای آموزش دیده برخوردی فرهنگی و مقرراتی خواهیم کرد.