کاهش 9 درصدی تلفات تصادفات در نوروز 89

جانشین فرمانده انتظامی کشور با اشاره به فرارسیدن پایان سفرهای نوروزی از کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی از تصادفات خبر داد و گفت: متاسفانه بخش اعظم فوتی‌های تصادفات جاده‌ها در نوروز ناشی از خواب‌آلودگی رانندگان بوده است. به گزارش مهر، سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران در ساری افزود: خوشبختانه با همکاری مردم و اقدامات ویژه ترافیکی پلیس در ایام نوروز تاکنون شاهد کاهش ۹ درصدی تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان تلفات ناشی از تصادفات اگرچه نسبت به مدت مشابه نوروز ۸۸ کاهش داشته، ولی باید همین میزان نیز اتفاق نیفتد. جانشین رییس پلیس ناجا با اشاره به اینکه بخش اعظمی از تلفات منجر به فوت ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، تصریح کرد: اگر رانندگان در حین سفر کمی استراحت کنند تا دچار خواب آلودگی در جاده‌ها نشوند، تلفات جاده‌ها به نحو مقتضی کاهش می یابد.

وی با اعلام اینکه حضور ماموران پلیس در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی دوچندان خواهد شد، اظهار داشت: پلیس با متخلفان خطرساز در جاده‌های کشور برخورد جدی و قانونی خواهد کرد. رادان در بخش دیگری از سخنانش از ارتقای شاخص‌های امنیتی در کشور در نوروز امسال نسبت به نوروز سال قبل خبر داد و گفت: در این راستا چند باند سارقان مسلح در ایام نوروز متلاشی شدند که یکی از این باندها از سارقان مسلح طلافروشی‌های مازندران بوده که تحویل دستگاه قضایی شدند.