معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ایجاد بستر برای مشارکت‌پذیری در جهت حرکت چرخه اقتصادی گام اول در جهت تحقق شعار امسال است. سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان «همت مضاعف، کار مضاعف» از سوی مقام معظم رهبری گفت: اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی نایل شویم باید طرح تحول اقتصادی را با تمام ابعادش اجرا کنیم. همچنین تکمیل زیرساخت‌ها و جلوگیری از هزینه‌های کم‌اثر به لحاظ ساختار اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد. مرتضوی همچنین به بیان اولویت‌های مدنظر معاونت سیاسی وزارت کشور در راستای تحقق بحث همت مضاعف و کار مضاعف پرداخت و گفت: بحث انتخابات شوراها، مباحثی در رابطه با تقسیمات کشوری و انتصابات از جمله اولویت‌های مورد توجه این معاونت خواهد بود.

مرتضوی همچنین از تقدیم لایحه جامع انتخابات از سوی معاونت سیاسی وزارت کشور به دولت بعد از ایام نوروز خبر داد و درباره زمان به نتیجه رسیدن بحث اصلاح قانون احزاب نیز گفت: فرآیند این امر در حال تکمیل شدن است؛ چراکه در این رابطه کار مطالعاتی انجام شده و کارگروه مربوطه در حال رسیدگی به آن است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر وزارت کشور در بحث اصلاح قانون احزاب منجر به ارائه طرحی از سوی نمایندگان مجلس در این باره نشده است؟ گفت: مجلس حق ارائه طرح را دارد و طرح چنین مساله‌ای از سوی برخی نمایندگان به مفهوم تعلل دستگاه دیگری نیست.