سایت رجانیوز که از مواضع دولت حمایت می‌کند‌، نوشت‌: ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران در ادامه مواضع مبهم خود و شهردار تهران، مطالبی را در حمایت از فتنه گران و تخریب رییس‌جمهور منتشر کرده است. به گزارش رجانیوز، «همشهری» در ویژه‌نامه نوروزی خود که برخلاف رویه سال‌های گذشته، به صورت مجزا از روزنامه به فروش می‌رسد، به بررسی اتفاقات سیاسی کشور در سال ۸۸ پرداخته است. مهم‌ترین مساله‌ای که در بررسی مطالب همشهری به صورت کاملا آشکار و واضح به چشم می‌خورد، تلاشی شتابزده و غیرحرفه‌ای است برای تبرئه فتنه گران از آنچه رهبر معظم انقلاب «جرم بزرگ» و «ظلم بزرگ» نامیده‌اند و همچنین مقصر جلوه دادن رییس‌جمهور منتخب ملت.

رجانیوز می‌افزاید: در همین راستا، در مطلبی که با عنوان سال‌شمار سیاسی سال ۸۸ در این مجله منتشر شده است، نه تنها هیچ اشاره‌ای به اقدامات بی‌سابقه و اتهامات سنگین میرحسین موسوی و مهدی کروبی علیه نظام جمهوری اسلامی‌و بی‌اعتنایی به قانون و رای مردم نشده است که حتی با انتشار مطالبی حاشیه ای نظیر «قطع پیامک‌ها در شب انتخابات» که بارها از سوی مراجع مختلف، علت آن و شبهات مربوط به آن پاسخ داده شده، به حمایت از این ادعاهای بدون سند سران اصلاحات پرداخته است.

رجانیوز می‌افزاید‌: در همین مطلب با اشاره‌ به نامه آقای هاشمی‌رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب -‌سه روز مانده به برگزاری انتخابات‌-، به توهین‌آمیز بودن این نامه و پیش‌بینی آشوب در آن هیچ اشاره‌ای نشده و در عوض، با استفاده و با نسبت دادن الفاظی نظیر «تهمت» و «خلافگویی» به افشاگری رییس‌جمهور در مناظره با میرحسین موسوی، به تایید این نامه جنجالی پرداخته است.

به نوشته رجانیوز‌، همشهری همچنین همگام با ادعای سایت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب، با تحریف سخنان رییس‌جمهور در جشن میدان ولی‌عصر، عبارت «خس و خاشاک» را به عنوان صحبت‌های احمدی‌نژاد منتشر کرده است. این در حالی است که این ادعا نه تنها از سوی دکتر احمدی‌نژاد که با نشان دادن فیلم سخنان رییس‌جمهوری در رسانه ملی تکذیب شده بود.

رجانیوز می‌نویسد‌: همشهری به جای اینکه تمرد اصلاح‌طلبان از رای و نظر مردم را که رهبر معظم انقلاب آن را «مساله اصلی» دانستند، تقبیح کند و حرمت‌شکنی‌های حامیان این جریان نظیر هتک حرمت روز عاشورا و اهانت به عکس امام خمینی (ره) را یادآوری کند، برکناری میرحسین موسوی از ریاست فرهنگستان هنر را به دلیل «پیگیری برای به کرسی نشاندن حرفش» دانسته است!