مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه به فرموده امام صادق‌(ع) باید در جامعه امنیت، رفتار توام با عدالت و فراوانی نعمت وجود داشته باشد، اظهار کرد: مردم از گرانی‌ها رنج می‌برند. انتظارشان این است که گام‌هایی برای فراوانی نعمت، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات برداشته شود و این فرموده امام صادق‌(ع) نیز باید در اتاق همه مسوولان زده شود تا سرلوحه برنامه‌های آنها باشد.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار رییس و اعضای شورای عالی استان‌ها با بیان این‌که حکومت اسلامی و انقلاب ما سه پایه اصلی دارد، افزود: اولین اصل توجه به مردم است که امام توانست مردم را طی چندین سال بیدار و آگاه کند و با یکپارچگی این مسیر را تا پیروزی انقلاب دنبال کند.

وی اضافه کرد: تجربه تاریخ نشان می‌دهد که هر وقت مردم کمک کرده‌اند رهبری آن جامعه پیشرفت کرده است و در زمان ما یکی از علت‌های تحقق انقلاب یکپارچگی مردم در اطاعت از رهبری بود. نوری همدانی با بیان اینکه امام بارها تاکید می‌کردند قرار گرفتن ما در هر پست و مقام در نتیجه‌ جانفشانی مردم است، تاکید کرد: مسوولان باید دلسوز و مهربان مردم باشند به خصوص زاغه‌نشینان، فقرا و مستضعفین که احتیاج به خدمت بیشتری دارند و باید در مقابل آنها به فرموده امام علی (ع) متواضع و با ملایمت و محبت برخورد کرد.

این مرجع تقلید اسلام را رکن دیگر انقلاب دانست و افزود: هر نظامی غیرنظام اسلام و حکومت ولایی بنا به فرموده ائمه (ع)، طاغوت به حساب می‌آیند و تنها حکومتی مشروعیت دارد که در راس آن اسلام حاکم باشد. وی سومین رکن انقلاب را ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: اسلام حافظ و نگهبان نیاز دارد. پیامبر(ص) و امام(ع) در زمان خود و در زمان غیبت نیز فقیه عادل، مدبر و شجاع باید در راس حکومت قرار گیرد و جامعه را رهبری کند. وی گفت: کارکرد شما بسیار خوب و رضایت‌بخش است و هر چقدر در رفاه مردم گام بردارید برای نگهداری نظام و تقرب به خدا موثر است.