رییس‌جمهور در سفر استانی خود به هرمزگان نسبت به سفر رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات‌متحده به کشورهای منطقه خلیج فارس و اظهارات اخیر وی واکنش نشان داد. محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های مختلف خود در طول سفر با اشاره به سفر گیتس خاطرنشان کرد که اخیرا نیز دیدیم که در منطقه دوره افتاده‌اند و علیه ما حرف‌هایی می‌زنند، اما برادران ما در کشورهای حوزه‌ خلیج‌فارس دردهان‌شان زدند و گفتند با یکدیگر برادریم. احمدی‌نژاد همچنین در این سفر بارها تاکید کرد که امنیت خلیج فارس باید به دست کشورهای منطقه تامین شود. وی همچنین بر روابط دوستانه ایران با کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و گفت که آنها اخیرا به دنبال ایجاد فضای مسموم بین ایران و کشورهای منطقه برآمده‌اند؛ این در حالی است که کشورهای منطقه با هم برادرند و هیچ عاملی نمی‌تواند روابط برادرانه موجود بین کشورهای منطقه را خدشه‌د‌ار کند. بیگانگان از این ناراحت هستند که ایران اسلامی ماهیت سلطه آنها را در منطقه زیر سوال برده‌ است.

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان اما پس از ورود به فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران، با اشاره به برخی حمایت‌های کشورهای منطقه و استکباری از عملکرد گروهک تروریستی جندالله، اظهار کرد: خنده‌دار است که کشورهایی که حتی یک بار در عمرشان انتخابات برگزار نکرده‌اند ادعا می‌کنند که شخص تروریستی با نام ریگی قصد برقراری دموکراسی دارد.

هشدار به کشورهای اطراف

احمدی‌نژاد نمونه دموکراسی مورد ادعای برخی از دولت‌های غربی و به خصوص آمریکا را اشغال افغانستان عنوان کرد و خطاب به این کشورهای غربی گفت: اگر شما می‌خواهید با تروریست مقابله کنید، ملت ایران آن راه را نشان داده است، تروریستی که مورد نظر سرویس‌های اطلاعاتی حداقل سه کشور بود دستگیر شده و به زودی به سزای جنایت‌های خود نیز می‌رسد.

وی به ملت‌های اطراف نیز توصیه کرد تا هوشیار باشند و بدانند که قدرت‌های خارجی برای برقراری امنیت، ‌دموکراسی و مبارزه با تروریسم به منطقه نمی‌آیند و هرجا یک دلار هزینه کنند می‌خواهند ده دلار برداشت داشته باشند. وی ملت ایران را خیرخواه و دوستدار ملت‌های منطقه توصیف کرد و با اشاره به روابط بسیار خوب و مستحکم بین ایران و این کشورها گفت: باید این هشدار را مدنظر داشته باشید که امنیت خلیج فارس باید توسط خود ملت‌های منطقه برقرار شود. خلیج فارس، خلیج دوستی و برادری و ایمان است. ملت ایران اجازه نخواهد داد که قدرت‌های دیگر در آنجا فساد کنند. آنها فقط برای نجات خود به منطقه می‌آیند. احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به قدرت ملت ایران در منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: مستکبران می‌دانند که زورشان به ملت ایران نمی‌رسد؛ اما دماغ پر باد استکباری دارند و نمی‌خواهند به این مساله اعتراف کنند؛ اما به این مساله واقفند که اگر بخواهند در خلیج فارس دستی دراز کنند، پاسخ ملت ایران کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد بود.