فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۲۵ درصدی کشفیات سرقت و ۱۴ درصدی دستگیری سارقان با اجرای طرح ارتقای امنیت مراکز خرید خبر داد. سرتیپ حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز طرح «ارتقای امنیت مراکز خرید» در آستانه نوروز و آغاز خریدهای نوروزی، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، عوامل انتظامی اعم از پیاده، موتورسوار، خودرویی و نامحسوس در ۱۶۰ نقطه پایتخت که جزو مراکز پر خرید محسوب می‌شوند، مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز این طرح تاکنون در محدوده مراکز خرید و مناطق اطراف آن هیچ گونه گزارشی از کیف‌قاپی و جیب‌بری به پلیس اعلام نشده است، افزود: با اجرای این طرح ۱۴ درصد دستگیری سارقان و ۲۵ درصد کشفیات سرقت نسبت به ۱۵ روز گذشته افزایش یافته است که بیشتر افراد دستگیر شده در مناطق شمالی تهران پرسه می‌زدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از به کارگیری دوربین‌های مدار بسته برای کنترل سارقان در مراکز خرید و اطراف آن خبر داد و به ایسنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پلیس با کمک دوربین‌های مدار بسته مراکز خرید، کلیه سارقان سابقه‌دار و مشکوک را در این مناطق رصد می‌کند.

سارقان حرفه‌ای در تعطیلات نوروز تحت نظر پلیس هستند

همچنین رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اعلام کرد که سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار تعطیلات نوروزی تحت نظر پلیس هستند. سردار بهرام نوروزی در گفت‌وگو با فارس گفت: سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار در ایام تعطیلات نوروز تحت نظر پلیس هستند. وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی افزایش مسافرت‌های نوروزی، تیم‌های ویژه گشت و کنترل کلانتری‌ها و یگان امداد انتظامی در سراسر کشور آمادگی دارند تا به‌‌صورت گشت‌های محسوس و نامحسوس امنیت عمومی را به نحو شایسته و مطلوبی برقرار کنند.