با تهدید عده‌ای به تحریم، جشنواره‌ها معطل نمی‌مانند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضای ایجادشده در جشنواره‌های فرهنگی و هنری پس از انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: این‌گونه نیست که جشنواره‌ها با تهدید عده‌ای به تحریم، معطل بمانند و اگر معدود افرادی نخواهند همراهی کنند، مهم نیست. سیدمحمد حسینی در دیدار با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان، در ادامه اظهار کرد: نیروهای متعهد و همراه وجود دارند و نظام جمهوری اسلامی از توسعه فرهنگ و هنر بازنخواهد ماند.

او همچنین عنوان کرد: هنرمندان ما این ظرفیت و قابلیت را دارند که در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت‌های خود را ظهور و بروز دهند؛ بنابراین فعالیت‌های ما در خارج از کشور حتما باید توسعه یابد.

دوری شورای عالی سینما از مسایل سیاسی

تورج منصوری معتقد است: اگر شورای عالی سینما با حضور متخصصان اصناف مختلف تشکیل شود و در آن افراد به دور از مسائل سیاسی تنها به بحث درباره سینما بپردازند، قطعا کمک بسیار بزرگی به سینمای ایران می شود.

رییس کانون فیلمبرداران سینما در توضیح دیدگاهش نسبت به ترکیب و اختیارات شورای عالی سینما و جایگاه اصناف در آن، ابتدا به ذکر توضیحاتی درباره جایگاه و وضعیت فیلمبرداران سینما پرداخت و گفت: فیلمبرداران یکی از صنوف اصلی تولید فیلم محسوب می‌شوند و از زمانی که سینما به شکل امروزی درآمده، این گروه از عوامل اصلی ساخت فیلم بوده‌ و حتی در دوره‌ای کار تدوین را هم همین افراد انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: در واقع، اگر بخواهیم کار سینما را به هدایت یک کشتی تشبیه کنیم، کارگردان به مثابه ناخدا و فیلمبردار مانند مهندس موتورخانه آن است.

ساخت بوستانی به نام فرهیختگان در تهران

مراسم کاشت درخت به یاد هنرمندان درگذشته با عنوان «سپیدارهای آسمانی» در حضور شهردار تهران، حسن بیادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و خانواده هنرمندان درگذشته ۲۰ اسفند در بوستان گفت‌وگو برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این مراسم دکتر «سیدمحمدجواد شوشتری» سرپرست این سازمان با تشکر از خانواده‌های هنرمندان و دوستانی که آمدند، گفت: وی خبر ساخت بوستانی به نام فرهیختگان را داد و اظهار داشت: در سال آینده یکی از بوستان‌های در حال ساخت را به نام «بوستان فرهیختگان»، برای هنرمندان عرصه‌‌های مختلف هنری افتتاح خواهیم کرد.

شوشتری افزود: نهال‌های کاجی که امروز به یادبود این هنرمندان و ادیبان فقید، در بوستان گفت‌وگو کاشته شد، نیز به این بوستان منتقل خواهد شد.