تندیس امام خمینی (ره) به همراه تعدادی از اسناد و مدارک مربوط به دوران پیروزی انقلاب در مجموعه

فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد به نمایش درآمد. تندیس امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ایام دهه فجر ظهر دیروز با حضور حمید بقایی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسوولان این سازمان در موزه مردم‌شناسی مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد رونمایی شد. این تندیس که ۷۰ سانتی‌متر ارتفاع دارد، توسط رافیک مارگاریان، به سفارش موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از جنس رزین ساخته و در طبقه دوم ساختمان موزه مردم‌شناسی سعدآباد نصب شده است.

برای ساخت «تبعید سایه‌ها» جوابی داده نشده است

مسعود کیمیایی گفت: بعد از گذشت یک سال هنوز جوابی در خصوص ساخت «تبعید سایه‌ها» به من داده نشده است. این کارگردان سینما گفت: فیلمنامه این فیلم در بنیاد سینمایی فارابی خوانده شده است، اما هنوز هیچ چیز معلوم نیست و ظاهرا مشکل اصلی نبود پول است. وی ادامه داد: این کار یک سال وقت من را گرفته و امیدوارم به‌زودی نتیجه آن مشخص شود.

هدف اصلی «هفت نگاه» تعدیل قیمت‌ها است

لیلی گلستان در آستانه برپایی سومین نمایشگاه و فروش سال آثار هنرهای تجسمی «هفت نگاه» گفت: هدف اصلی ما تعدیل قیمت‌های آثار و معرفی نسل جدیدی از هنرمندان است. مدیر گالری «گلستان» که یکی از هفت گالری شرکت‌کننده در نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی «هفت‌نگاه» است، با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در چندسال اخیر قیمت آثار هنرهای تجسمی به شکل بی‌رویه‌ای افزایش داشته است، اما ما در سومین نمایشگاه «هفت‌نگاه» هدف خود را بر تعدیل قیمت‌ها گذاشتیم.

چمران کتابخانه تخصصی دفاع مقدس افتتاح کرد

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس شهید چمران همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره ادبی «پس از تو» در خانه موزه شهید چمران با حضور رییس شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم مهندس مهدی چمران، در سخنانی گفت: ‌نسل جوان، انقلاب اسلامی را خوب درک نکرده است و کسانی هم که انقلاب را درک کرده‌اند، شاید کمتر خاطرات آن سال‌ها را مرور می‌کنند؛ از همین‌رو جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت خوبی است تا نگاهی بیندازیم به آنچه ایران پیش از انقلاب اسلامی از سر گذرانده و نگاه کنیم ببینیم که اکنون چه هست. ضرورت دارد که همواره این مرور تاریخی را داشته باشیم.