علی لاریجانی: 22 بهمن میدان مانورهای سیاسی نیست

«تئاتر سیاسی» بلر نمی‌تواند خون صدها هزار عراقی را توجیه کند رییس مجلس شورای اسلامی ۲۲ بهمن را روز امام خمینی (ره) و روز پاسداری از خون شهدا و صیانت از آرمان‌های انقلاب خواند و گفت: این روز نه میدان مانورهای سیاسی و نه عرصه حرکت‌های اعوجاجی که بیگانگان بر امواج آن عمارت عنکبوتی بسازند، است.

به گزارش پایگاه خبری خانه ملت، علی لاریجانی در جلسه علنی روز سه‌شنبه در نطق پیش از دستور خود گفت: امام به ما آموخت که آزادی، موتور محرک بالندگی استعدادها و عامل پایداری جامعه است. تعالی کشور جز در مسیر آزاد اندیشی رخ نمی‌دهد و جهت آزادی فکر در مکتب انقلاب اسلامی رسیدن به کمال ذاتی انسان‌ها است. لذا آزادی، هدفمند و تعالی بخش می‌باشد که هم ناقض دیکتاتوری در کشور است و هم آزادی را به فکر مربوط می‌کند نه به میل. رییس قوه‌مقننه با بیان اینکه امام همواره ملت را به اتحاد و برادری با یکدیگر و وحدت جهان اسلامی سفارش نمود، افزود: این دو امر کلید فتوحات انقلاب در ۳۱ سال گذشته و راه رستگاری آینده است. لاریجانی تصریح کرد: در آستانه ۲۲ بهمن همگان باید به وصیت آن مرد الهی دل سپارند که در بین نصوص به جا مانده از امام هیچ امری به اندازه وحدت و برادری بین مردم سفارش نگردید و مبنای اصیل این فکر در «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» نهفته است. وی گفت: ۲۲ بهمن روز خمینی است و روز پاسداری از خون شهداست و روز صیانت از آرمان‌های انقلاب است نه میدان مانورهای سیاسی و حرکت‌های اعوجاجی که بیگانگان بر امواج آن عمارت عنکبوتی بسازند. رییس مجلس یادآور شد: ۲۲ بهمن امسال می‌تواند حرکتی مایوس کننده برای بیگانگان، حرکتی نمادین از پایداری ملی و انقلابی و حرکتی وحدت بخش از امت اسلامی بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای باشد و قطعا چنین تعریفی از ۲۲ بهمن در مقابل دسایس آمریکا و رژیم صهیونیستی توان ملی ایرانیان را افزایش می‌دهد.

انتقاد از تحرکات موشکی آمریکا

وی ادامه داد: این روزها خبر استقرار تجهیزات جدید موشکی آمریکا در چهار کشور خلیج فارس منتشر گردیده و جالب اینکه در توجیه این عمل نگرانی کشورهای منطقه از ایران بیان شده است.

رییس مجلس گفت: خیلی عجیب است که مسوولان جدید ایالات متحده متوجه نیستند که مشکل منطقه شما هستید که هر چه بیشتر تجهیزات وارد می‌کنید هم دولت‌های مقر این تجهیزات را نگران می‌کنید و هم اسباب زحمت برای سربازان خود فراهم می‌نمایید.

انتقاد از «تئاتر سیاسی بلر» در قبال عراق

رییس مجلس با اشاره به کنفرانس لندن در موضوع افغانستان وپرده برداری از سیاست‌های دوگانه آمریکا، انگلیس و ناتو اظهار داشت: بعد از سال‌ها حرکت ماجراجویانه با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر حال اجلاس شیرینی خوری همکاری با آنان در لندن تشکیل شد. وی افزود: هر چند این اجلاس به خودی خود شکست سیاست‌های نظامی ناتو را نشانگر بود؛ اما چرا باید مردم منطقه تاوان سیاست‌های غلط آمریکا و انگلیس را بدهند آن‌گونه که این روزها شاهد بحث و بررسی اشتباهات آقای بلر در انگلیس هستیم. وی گفت: هر چند نحوه بررسی و اظهارات رسانه‌ای نوعی تئاتر سیاسی برای بازی انتخابات حزب آنان است؛ اما چرا روشن نمی‌کنند که در چنین اشتباه صورت گرفته چه مرجعی باید پاسخگوی ۸۰۰ هزار شهید و زخمی عراقی باشد. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان بلر که گفته بود «ما برای قدرت نمایی به کشورهای منطقه و ایران باید به عراق حمله می‌کردیم؛ هر چند حالا معلوم شد که اطلاعات رسیده در مساله اتمی عراق درست نبوده است»، متذکر شد: آیا این جمله می‌تواند خون صدها هزار عراقی را توجیه کند؟ می‌تواند ویرانی تمام زیرساخت‌های عراق را پاسخگو باشد؟