احتمال افزایش خرید آثار هنری

محمود شالویی همزمان با افتتاح دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از دو برابر‌شدن بودجه دفتر هنرهای تجسمی در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، بخش ویژه دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم محمدحسین ایمانی‌خوشخو، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به هنرمندان گفت: سال ۸۶ به درخواست هنرمندان تجسمی بحث برگزاری جشنواره جامع و کاملی از هنرهای تجسمی را پیشنهاد دادیم. این در حالی بود که هنرمندان در طول سال به واسطه دوسالانه هنرهای تجسمی دستاوردهای خود را به معرض نمایش می‌گذاشتند؛ اما یک جشنواره جامع می‌توانست تمام هنرمندان شاخه‌های مختلف را زیر یک چتر گرد‌هم آورد، به همین دلیل امروز خوشحالیم که شاهد برگزاری دومین دوره از این جشنواره هستیم و به نظر می‌رسد که طی سال‌های آینده با رونقی که این جشنواره در پیش گرفته وقفه چند ساله نبود آن را جبران کند.

محمود شالویی، مدیر دفتر هنرهای تجسمی نیز در ادامه‌ مطرح کرد: به نمایندگی از معاونت هنری در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردم تا بحث نیم‌درصد بودجه عمرانی را با نمایندگان مطرح کنم و خوشحالم که آنها با روی خوش از این طرح استقبال کردند و قرار شد از روز شنبه این موضوع به جریان بیفتد. او هم‌چنین از دوبرابر شدن بودجه تجسمی در سال ۸۹ خبر داد و افزود: با این اتفاق دفتر هنرهای تجسمی می‌تواند ده برابر سال جاری از آثار هنرمندان خریداری و به چرخه اقتصاد هنر کمک کند. رییس شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای فجر هم‌چنین از برگزاری اکسپوی آثار هنری طی چند روز آینده خبر داد و افزود: این اکسپو کاری متفاوت و خوب با حضور اساتید و پیشکسوتان هنر است که بخش خصوصی آن را هدایت خواهد کرد. شالویی در پایان افزود: گزیده‌هایی از آثار دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را که قابلیت انتشار داشته باشند از هفته آینده در نگارخانه‌های وابسته به دفتر هنرهای تجسمی در کشورهای هلند و ایتالیا نمایش خواهیم داد و همین‌جا از هنرمندان پیشکسوتی که در آستانه ۹۰ سالگی با خلق آثار تازه‌ خود به دلگرمی و تشویق هنرمندان جوان پرداختند، قدردانی می‌کنیم.