برخورد با گران‌فروشان بعد از اجرای قانون یارانه‌ها

اطلاعیه شماره یک سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان درباره هدفمندسازی یارانه‌ها منتشر شد. به گزارش ایسنا،‌ در این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرایی شدن قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و تشدید مباحث پیرامون آن، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان همراه با سازمان تعزیرات حکومتی به صورت ویژه بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی نظارت و رسیدگی خواهند کرد.

در راستای تصویب و اجرای قانون اصلاح ساختار اقتصادی ایران از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان گامی اساسی در راستای تحول اقتصادی جامعه و بالطبع آثار و تبعات اجرای این قانون بر اقتصاد کشور و با عنایت به پیش‌بینی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد سودجو و معارضان که قصد دارند در موقعیت زمان کنونی موجبات افزایش غیرمنطقی نرخ دستمزد و فروش کالاها و خدمات به مشتریان و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را فراهم کنند در یک اقدام همگام و هماهنگ بازرسان سازمان های بازرگانی در کنار روسای شعب سازمان تعزیرات حکومتی امر نظارت و رسیدگی بر عملکرد واحدهای صنفی و غیر صنفی در سراسر کشور را انجام می‌دهند. بنابراین اطلاعیه، هرگونه افزایش قیمت کاذب کالاها و خدمات به بهانه هدفمند کردن یارانه‌ها، غیر‌قانونی بوده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین از طریق ابزارهای قانونی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

هم‌میهنان گرامی می‌توانند سوءاستفاده و تخلفات احتمالی از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی را به سامانه ارتباطی بازرگانی ایران ۱۲۴ در سراسر کشور و همچنین شماره پیامک ۳۰۰۰۹۶۵۱ سازمان تعزیرات حکومتی اعلام تا سریعا مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.