مرور آثار نقاشی رسولی در خانه هنر

نگاه سوم- محمد مهدی رسولی با مروری بر نقاشی‌های ۲۰ سال گذشته‌اش، ۱۸ اثر به نمایش درنیامده و بازنمایش کتاب «شوق شرقی» را به گالری‌های «خانه هنر» برد. گالری‌های «خانه هنر» ـ میزبان نمایشگاه‌ نقاشی‌های رسولی هنرمند نقاش و نویسنده ایرانی شد.

رسولی می‌گوید: از میان ۱۱۵ تابلویی که در این نمایشگاه عرضه کرده است، دوست دارد در کنار نقاشی که از پدر و مادرش کشیده است عکس بگیرد. از میان آثار او که در این نمایشگاه عرضه شده است می‌توان از «یک رویای کوچک»، «بانوی آب»، «کبوتر سبز‌آبی»، «آبی‌ پرواز»، «آشیانه»،«وصل»، «گلنار»، «کاسه پرنده»، «خشتی ازآسمان»، «همسرایان»، «عاشقانه»، «رهایی»، «آسمان به لهجه عامیانه»،«خورشید خانم»، «بانووماهی»، «وقت سماء»، «رویا و انار»، «رویا و سیب»، «واگویه»، «رقص مرکب»، «پیراهن یوسف»، «گلدان ماهی»، «زمزمه سکوت»، «گیاهستان»، «ملالستان»، «شامستان»، «هبوط و زمانه»، «در کوچه زندگی»، «کبوترانه»، «آب و آینه»، «در همین حوالی» و... اشاره کرد.

در سه گالری خانه هنر، بیش از یکصد اثر به نمایش گذاشته شده است که شامل آب مرکب‌ها، پرتره‌ها، موتیف‌های شرقی و ایرانی، رنگ و روغن، نقاشی‌ روی چوب و... است. رسولی آثار عرضه شده در این نمایشگاه را قبلا در کتاب «شوق شرقی» منتشر کرده و این‌بار بازنمایشی از آن کتابی است که دوسال پیش منتشر شده به همراه ۱۸ اثری که تاکنون به نمایش درنیامده‌ است.