بازداشت یک دیپلمات اروپایی در حوادث عاشورا

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر داد که یک کاردار اروپایی در حوادث عاشورای حسینی دستگیر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، بروجردی در گردهمایی روسای روابط عمومی‌های استان لرستان در استانداری لرستان با اشاره به حوادث رخ داده در روز عاشورا و حرمت‌شکنی‌های صورت گرفته از دستگیری کاردار یک کشور اروپایی در تهران در حوادث این روز خبر داد و گفت: کنگره آمریکا بیش از ۶۰ طرح و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی و ۵۵ میلیون دلار اعتبار برای اجرای این طرح‌های براندازانه اختصاص داده است. وی افزود: از زمان اتحاد جماهیر شوروی تا امروز که آمریکا و انگلیس علیه ایران فتنه‌های فراوانی صورت داده‌اند، ایران همیشه علیه این فتنه‌ها ایستادگی کرده است و همه مردم در برابر آن بسیج شده‌اند.

وی گفت: حوادث زشت روز عاشورای حسینی بسیار دلخراش بود و حمله به خیمه‌ها و به آتش کشیدن پرچم عزاداری مردم، بخشی از حرکات و تحرکات گروه‌های نفاق و فتنه بود.

بروجردی با بیان اینکه دشمنان انقلاب باید بدانند که تمام ملت‌های آزاده و عدالتخواه جهان، برای امام حسین(ع) به عنوان جاودانه تاریخ بشریت و قیام عاشورا، احترام قائلند،‌ تصریح کرد: در ۳۰ سال گذشته عمر جمهوری اسلامی ما شاهد حوادث فراوانی در

زمینه مقابله با نظام بوده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به جنگ تحمیلی، هشت سال دفاع مقدس، تحرکات سیاسی و نظامی مانند طبس اشاره کرد.