آقاتهرانی: دولت با انتقاد مخالفتی ندارد

یک عضو اصولگرای مجلس تاکید کرد:دولت باید بتواند افکار مختلف را ببیند و بهترین نقش را ایفا کند. مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با (ایسنا) در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور گفت: امروز عکس امام (ره) را پاره کرده‌اند؛ در حالی که باید از آنان پرسید نمی‌دانید تا کنون ولایت فقیه چه اقداماتی انجام داده و چه کسی کشور ما را که جز نوکر آمریکا نبود، نجات داد؟ پیش از انقلاب، آمریکا هر کاری که می‌خواست انجام می‌داد و حتی ساواکی‌ها هم توسط اسرائیلی‌ها آموزش می‌دیدند و شکنجه می‌دادند. شاید این مسائل را جوانان خبر نداشته باشند؛ اما حرف من با خواص است که خود در بطن کار بوده‌اند.

آقاتهرانی همچنین با تاکید بر این‌که باید از گذشتگان عبرت گرفت به سازمان مجاهدین خلق که برخی از آنان افراد خوب و متدینی بودند، اما با یک انحراف از خط ولایت فقیه جدا شدند، اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان یکی از شعارهای آنان مخالفت با امپریالیزم بود؛ در حالی که در حال حاضر خود در دامن امپریالیزم افتاده‌اند و باید به آنان گفت حداقل به مقالات آن روزهایشان مراجعه کنند که چگونه در مقابل امپریالیزم، مقاوم ایستاده بودند حال ببینید امروز خودشان مصداق امپریالیزم هستند.

وی با بیان این‌که یاران مقام ولایت فقیه در کشور که دارای بصیرت باشند، زیاد هستند، گفت: امیدواریم چند نفری هم که بی‌بصیرتی می‌کنند بیدار شده و با بصیرت عمل کنند و چه بهتر که همچون حر بوده و اگر تا دیروز اشتباه کرده‌اند، امروز جبران کنند.

آقاتهرانی در ادامه در پاسخ به این سوال که حامیان دولت و منتقدان آن چند دسته هستند و باید با آنان چه رویکردی داشت، تصریح کرد: حامیان و منتقدان دولت یک گروه یا یک دسته نیستند و ما با یک ملت و هزاران نظر و فکر روبه‌رو هستیم و دولت باید بتواند افکار مختلف را ببیند و بهترین نقش را ایفا کند.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت به مشورت گرفتن از همه گروه‌ها و حتی منتقدان اشاره کرد و با تاکید بر این‌که نباید مشورت‌دهندگان توقع داشته باشند، تصریح کرد: برای موفقیت بیشتر، دولت باید از گروه‌های مختلف درخواست مشاوره کند، اما نباید این توقع به وجود آید که عین نظر مشورت دهنده عملی شود و تنگ‌نظر باشد که چون من مشورت داده‌ام همان‌نظر باید اعمال شود؛ چرا که رییس‌جمهور باید به تمام نظرات توجه کرده و در نهایت جمع‌بندی کند، البته باید نظرات ارائه شده با توجه به قوانین بالادستی و نظر مقام ولایت و مصالح نظام در نظر گرفته شود.