سردار رادان: تاریخ تکرار شده و عده‌‌ای از ولایت فاصله گرفته‌اند

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور با اشاره به حوادث پس از انتخابات گفت: عده‌ای تا زمانی با ولایت فقیه همراه هستند که منافع مادی، اختیار و ریاست آنها تامین شود و در غیر این صورت راه خود را از ولایت فقیه جدا می‌کنند. سردار احمدرضا رادان روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان (عج) این شهر برگزار شد با اشاره به نهضت خونین امام حسین (ع)، گفت: امام حسین(ع) در قیام خود حجت را بر همگان تمام کرده و جای هیچ بهانه‌ای برای افراد باقی نگذاشت.

وی افزود: امام حسین(ع) در طول مسیر خود به سمت صحرای کربلا برای بسیاری از افراد پیغام فرستاد، عده‌ای به بهانه‌های مختلف منزل به منزل از مسیر اباعبدالله (ع) گریختند، عده‌ای به تصور اینکه امام حسین(ع) در پی مال به سراغ آنها آمده اسب‌های خود را تقدیم کردند و عده‌ای نیز به واسطه همسرانشان عاقبت به خیر شدند و با امام راهی شدند.

وی افزود: بسیاری از افراد نیز با خلوص نیت با ایشان همراه نبودند و هنگامی که امام حسین(ع) پایان کار را برای آنان بیان فرمودند در تاریکی شب امام را تنها گذاشتند.

رادان افزود: اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم خواهیم دید کسانی که حضرت علی (ع) را به شهادت رساندند کافر یا شرابخوار نبودند، بلکه کسانی بودند که از شدت سجده پیشانی و زانوهایشان پینه بسته بود و خود را مسلمان واقعی می‌دانستند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کشور اظهار کرد: در صحرای کربلا نیز کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند نماز می‌خواندند و روزه داشتند، اما عبادات آنان با شناخت ولایت همراه نبود. جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به مسائل رخ داده در ماه‌های اخیر در کشور گفت: باید اذعان داشت که امروز بار دیگر تاریخ تکرار شده و عده‌ای از ولایت فقیه فاصله گرفته و راه خود را از ولایت جدا ساخته‌اند.

رادان تصریح کرد: برخی از افراد تا جایی با ولایت همراه بودند که نفعی برایشان داشت؛ ‌آنها همانند برخی از افرادی که با امام حسین (ع) به نیت ریاست، ملک و غنیمت همراه شدند با ولایت همراه بودند و وقتی این اختیارات از آنها گرفته شده و به شخص دیگری سپرده شد از ولایت فاصله گرفتند.

رادان تاکید کرد: اگر امروز در عزای امام حسین (ع) و در تاسوعا و عاشورا به عشق امام حسین(ع) سینه‌های خود را سرخ می‌کنیم همه به این دلیل است که بگوییم تا آخر با ولایت فقیه همراه هستیم. جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتی ولایت کشتی‌ای است که به سمت حق می‌رود و کشتی بی‌ولایت به سمت کفر.