نماینده انگلیس در سازمان ملل گفته است: احتمال دارد شورای امنیت سازمان ملل تا اواخر فوریه (اواسط اسفند ماه) تحریم‌های جدیدی را علیه ایران در نظر بگیرد؛ مگر اینکه تهران پیشنهاد گروه شش را قبول کند. به گزارش ایسنا، خبرگزاری نووستی افزود: انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا برای متقاعد کردن ایران به توقف غنی‌سازی اورانیوم که می‌گوید آن را برای تولید برق نیاز دارد، در ازای ارائه‌ مشوق‌های اقتصادی و دیپلماتیک تلاش کرده‌اند. نمایندگان ایران و شش کشور آخرین‌بار در ماه اکتبر در ژنو با یکدیگر ملاقات کردند.

مارک لیال، نماینده انگلیس در سازمان ملل به خبرگزاری نووستی گفت: پیش از آن که چیزی را در نیویورک مطرح کنیم ابتدا نمایندگان شش کشور با یکدیگر ملاقات خواهند کرد؛ اما من فکر می‌کنم که احتمالا تا پایان ماه فوریه تحریم‌هایی مطرح خواهد شد.

این دیپلمات انگلیسی گفت: ما باید ظرف چند هفته آینده خودمان در میان شش کشور درباره اینکه چه عناصری ممکن است در قطعنامه جدید تحریم‌ها علیه ایران لحاظ شود مذاکره کنیم؛ اما در عین حال ما همیشه در را برای گفت‌وگوی بیشتر باز نگه می‌داریم.

او گفت که برای ایران آغاز همکاری با دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و خودداری جامعه بین‌المللی از اعمال تحریم خیلی دیر نشده است.